Giulgiul din Torino este o pânză cu care ar fi fost învelit Iisus Hristos atunci când a fost înmormântat, înainte de înviere. Unii cred că acest giulgiu reprezintă singurul artefact cunoscut al răstignirii.
În 1898, Secondo Pia, un fotograf amator italian a făcut câteva poze Giulgiului din Torino. Atunci când el a developat fotografiile a găsit, spre uimirea lui, un chip care părea că se asemăna cu cel al lui Iisus. Pe de altă parte, nu există nicio mențiune în Evanghelii despre cum arăta Iisus. Este puțin probabil că a existat vreodată un portret al lui Iisus făcut în timpul vieții sale, din cauza rigidității cu care evreii au interpretat cea de-a doua poruncă. Deci, este imposibil să spunem cu certitudine că omul „impregnat” în Giulgiul este sau nu Iisus. Cu toate acestea, Giulgiul demonstrează clar existenţa unei crucificări.
Giulgiul prezintă imaginile din față și din spate ale unui om crucificat, ca și cum pânza ar fi fost înfășurată în jurul corpului, de la picioare până sus la cap, putându-se observa petele de sânge. Detaliile precise ale acestor pete de sânge, combinate cu ceea ce par a fi dinţi, oase, flori şi alte obiecte de pe pânză, i-au făcut pe oamenii de ştiinţă să creadă că pe pânză au apărut aceste detalii ca urmare a unei radiaţii intense de lumină (raze X). Dar, razelele X nu se întâmplă pur și simplu; ele trebuie să fie declanșate de ceva sau cineva.
Dacă imaginea de pe giulgiu este un produs al răstignirii, se ridică o întrebare: ce s-a întâmplat cu adevărat, astfel încât să apară aceste raze X? Un cercetător care a analizat profund această chestiune a fost dr. Thaddeus Trenn, din cadrul Universităţii din Toronto, Canada. Dr. Trenn crede că organismul din interiorul Giulgiului a cunoscut o dematerializare din cauza afluxului de energie intensă care a depășit forțele nucleare tari care leagă protonii și neutronii, și a transformat materia în energie instantaneu.
În explicarea acestei ipoteze, el s-a folosit de munca altor cercetători, care au demonstrat că imaginile Giulgiului sunt de fapt nişte radiografii. Giulgiul, în sine, spune Dr. Trenn, este de fapt o rolă de film nedevelopată, o fotografie negativă, care așteptat momentul potrivit – invenția fotografiei – pentru a-şi demasca secretele.
Nimeni nu poate spune cu certitudine de ce razele X s-au impregnat pe pânză, dar Dr. Trenn crede că energia razelor X ar putea fi produsul unui eveniment primar de dematerializare – crucificarea. Cu alte cuvinte, ca urmare a crucificării, Omul din Giulgiu a fost transformat într-o ființă de lumină. Conform textelor apocrife, Iisus se putea dematerializa și materializa la voință. Dupa înviere, Iisus se arăta ucenicilor Săi în mod frecvent ca o fiinţa de lumină.