„Marea descoperire” NASA: 7 exoplanete asemănătoare Pământului, situate la 40 de ani-lumină, pe care s-ar putea găsi viaţa. Dar planeta X, care se află la doar 0,003 ani-lumină, când o descoperi NASA?

Aşa cum spuneam în articolul de azi dimineaţă (NASA anunţă o „descoperire epocală” dincolo de sistemul nostru solar. Ce credeţi că va fi?), anunţul NASA despre o „descoperire epocală” dincolo de sistemul nostru solar e dezamăgitor. Aşa cum aflăm din stirileprotv.ro, NASA a descoperit 7 exoplanete asemănătoare Terrei, aflate la 40 de ani-lumină, şi care ar putea găzdui viaţa:

NASA a descoperit şapte exoplanete de mărimea Terrei într-un singur sistem solar, denumit Trappist-1, aflat la o distanţă de 40 de ani-lumină faţă de Soare. Descoperirea a fost făcută de astronomii americani cu ajutorul telescopului spaţial Spitzer şi al mai multor telescoape terestre. Cercetătorii de la NASA au precizat că toate cele şapte exoplanete au potenţialul de a conţine apă în stare lichidă. Trei dintre ele se afla în zonă locuibilă din jurul stelei lor, în care viaţa este posibilă.

Aşadar, e vorba de descoperirea a 7 exoplanete, iar în 3 dintre ele specialiştii cred că ar putea găzdui viaţa. Deci nimic nu e sigur… „ar putea găzdui viaţa”, aşadar sunt şi extratereştri pe acolo!?

Eu un alt lucru nu înţeleg: legendele sumeriene vorbesc de o „planetă X” masivă, situată mult dincolo de Neptun, iar din calcule matematice rezultă clar că o super-planetă trebuie să existe la marginea sistemului nostru solar, situată la circa 0,003 ani-lumină faţă de noi. Această planetă n-a fost descoperită (oficial) de către NASA nici acum, cu toate telescoapele ei spaţiale (Hubble sau Spitzer). Însă NASA e capabilă cu aceste telescoape să descopere planete situate la 40 de ani-lumină, adică de 10.000 de ori mai îndepărtate! Ceva nu se leagă aici…

Şi ce-mi place că pe site-ul NASA (exoplanets.nasa.gov/trappist1/), unde s-a anunţat descoperirea, putem vedea întreg sistemul stelar de pe Trappist-1, chiar şi în animaţie 3D, despre cum ar putea arăta exoplanetele. Animaţia e foarte frumoasă, însă te face să te întrebi dacă nu cumva NASA nu se foloseşte de aceeaşi animaţie, atunci când publică tot felul de fotografii de pe planetele din sistemul nostru solar.