Orgoni Crystal

 
Orgoni Crystal

 

Minciuni privind mâncărurile de sărbători

97

masa8Pentru cei mai mulţi dintre noi venirea sărbătorilor de iarnă reprezintă un bun prilej de a ne aduna cu întreaga familiei în jurul mesei, care este plină de bunătăţi. Sărbătorile de iarnă sunt extrem de periculoase pentru sănătatea noastră, deoarece timp de şapte zile nu facem nimic altceva decât să ne ridicam de la masă pentru a ne pune iar la masă.

1) Hidrataţi-vă şi nu uitaţi că nu e bună cafea de sărbători

Potrivit site-ului msnbc.com, în această perioadă trebuie să ne hidratăm, deoarece grăsimile şi dulciurile duc la deshidratatre. În plus, nutriţioniştii recomandă să evităm sucurile carbogazoase sau cele de fructe cumpărate din comerţ, deoarece acestea accentuază starea de deshidratare, iar organismul are nevoie de apă pentru a funcţiona. Acelaşi lucru este valabil şi în cazul alcoolului şi a cafelei, lăudate de unii pentru că uşurează digestia, în realitatea acestea au efect diuretic şi sunt responsabile pentru pierderea rapidă a lichidelor din organism. În acelaşi timp, deshidratarea poate fi intensificată de frig. Specialiştii spun că cele mai întâlnite semne ale de shidratarii sunt durerile de cap şi ameţeala.

2) Ciocolata nu face rău copiilor

O altă problemă întâlnită în această perioadă este faptul că părinţii le interzic copiilor să mănânce dulciuri pentru că prăjiturile le vor oferi atât de mută energie micuţilor încât toată ziua vor alerga în jurul mesei şi se vor juca cu darurile primite. Specialiştii spun că o ciocolată de Crăciun sau Anul Nou nu va face rău nimănui, atât timp cât nu se exagerează cu dulciurile, deoarece puţină energie în plus nu face rău nimănui, dar problemele de sănătate apărute pe parcurs, din cauza unui consum ridicat de zahăr, sunt mult mai grave decât câte ore de gălăgie. Potrivit site-ului, cel puţin 12 studii făcute în ultimii 30 de ani arată că gălăgia făcută de copii în această perioadă ar putea fi cauzată de starea de relaxare şi bucurie din casă, în nici un caz din cauza unei prăjituri. Mai mult, un alt studiu arată că cei mici devin hiperactivi dacă au o dietă bazată pe junk-food.

3) Nu ne îngrăşăm de sărbători

În general, se crede că sărbătorile de iarna îngraşă pe oricine cu cel puţin două kilograme. Cercetătorii americani au constat că acest lucru nu se întâmplă nici măcar în Statele Unite, acolo unde sărbătorile de iarnă durează mai mult decât la noi, iar alimentaţia celor de peste ocean este una bogată în kilocalorii şi are la bază preparate de tip junk-food. Oamenii de ştiinţă spun că în această perioadă maximul pecare îl punem pe noi este în jur de 400 de grame, dar nici acestea nu trebuie neglijate, astfel că se recomandă ca după încetarea petrecerilor să trecem la o cură de detoxifiere.

4) Paharele şi farfuriile mari ne determină să bem şi să mâncăm mai mult

Alcoolul este, alături de cârnaţi, principalul responsabil pentru numărul mare de oameni care stau încruntaţi pe holurile spitalelor imediat după prima zi de petrecere, în loc să fie acasă alături de cei dragi. Specialiştii spun că în astfel de perioade, când toată lumea uită de măsuri, cantitatea de alcool pe care o bem este subestimată din cel puţin două motive. În primul rând, vinul turnat pentru friptura din cuptor nu se duce nicăieri doar pentru că e fierbinte. Studiile arată că cel puţin 25 la sută din alcool nu se va evapora dacă mâncarea este gătită încet, timp de o oră. În al doilea rând, atunci când primim oaspeţi scoatem paharele din vitrină pentru a ne servi musafirii. De cele mai multe ori aceste pahare sunt mai mari decât cele pe care le folosim zilnic, iar cantitatea de alcool pe care o bem creşte şi ea.

Farfuriile au şi ele dimensiuni mai mari, iar dacă tot ne-am trezit cu o farfurie mare în faţă suntem tentaţi să o umplem pentru că nu dă bine ca în zi de sărbătoare să stai cu farfuria aproape goală. Specialiştii spun că o singură farfurie cu mâncare de sărbătoare ar putea avea de fapt în jur de 10 porţii, iar asta înainte de a ajunge la desert.

Sursa: www.gandul.ro

Orgoni Crystal