Matrixul din Biblie – Vechiul Testament ne oferă dovezi că trăim într-o simulare pe calculator, la fel ca în filmul „Matrix”?


Recent, a apărut o teorie interesantă cu privire la secretul Universului, teorie care porneşte de la conceptele religioase vechi şi ajunge la jocurile video și filmele SF. Această teorie, ipoteza simulării, este ideea că ceea ce percepem noi ca şi realitate fizică este, de fapt, o simulare generată de calculator – ca un joc video foarte sofisticat, așa cum este descris în filmul „Matrix”.

În 1999 a apărut filmul revoluţionar „Matrix”, care a apărut ca şi fenomen cultural datorită tezei sale centrale: că trăim într-o lume simulată și că există o altă lume dincolo de ceea ce vedem.

În „Matrix”, hackerul Neo (interpretat de Keanu Reeves) descoperă referințe misterioase în on-line despre ceva denumit „Matrix”. În cele din urmă, el îl întâlnește pe Morpheus (interpretat de Laurence Fishburne) care îi explică: „Din păcate, nimeni nu poate spune ce este Matrix. Va trebui să vezi tu asta”.

Chiar dacă nu ați văzut filmul, ați auzit probabil de cea cunoscută scenă din film: Morpheus îi dă lui Neo posibilitatea de a lua „pilula roșie” pentru a se trezi și a vedea ce este Matrix sau de a lua „pilula albastră” și a continua să-și trăiască viața. Neo ia pilula roșie și se trezește în lumea reală pentru a descoperi că ceea ce el credea a fi realitatea era de fapt o simulare computerizată sofisticată – practic un joc video ultrarealist!

Ipoteza simulării a fost lansată de scriitorul SF Philip K. Dick. Astăzi, această idee este luată în serios de filozofi (ca Nick Bostrom de la Universitatea din Oxford) sau de fizicieni, ca Neil deGrasse Tyson sau regretatul şi celebrul Stephen Hawking.

De ce această idee SF este luată în serios în zilele noastre? Datorită evoluției jocurilor video și a tehnologiei Inteligenţei Artificiale. Elon Musk, fondatorul lui Tesla și a lui SpaceX, a făcut valuri cu declarația sa în 2016, spunând următoarele: „Acum 40 de ani, stadiul tehnologiei în jocurile video se limita la două linii și un punct. Astăzi, avem World of Warcraft și Fortnite, jocuri care au creat lumi virtuale, locuite de personaje controlate de milioane de jucători”. Dacă fidelitatea realității virtuale și a realității augmentate continuă să se îmbunătățească, Musk speculează că în curând nu vom mai putea distinge între „lumea fizică” și „realitatea virtuală”.

Cum a fost creat Pământul în 6 zile, conform Bibliei?

Acum, să vedem dacă şi în alte religii se vorbeşte despre „ipoteza simulării”. De exemplu în Geneza din Vechiul Testament Dumnezeu spune: „Să fie lumină! Şi apoi a fost lumină”. Apoi, ni se spune că Dumnezeu a creat Pământul în 6 zile și apoi s-a odihnit în a 7-a zi. Însă, aceste afirmaţii au fost ridiculizate de oamenii de ştiinţă: Pământul are nevoie de mai multe miliarde de ani pentru a se forma, nu doar de 6 zile. Mai mult, dacă Pământul nu fusese încă creat, cum s-a putut măsura o perioadă de 6 zile?

Însă, dacă ne gândim la ipoteza simulării, această parte a Genezei începe să capete un nou sens. Dacă începem să ne gândim la lumea fizică ca la o realitate generată de calculator, mai degrabă decât ca la o realitate fizică, atunci această descriere nu sună atât de neobișnuit pentru oamenii de știință. În lumea jocurilor video, poate dura aproximativ 6 secunde pentru a „roti” o nouă planetă în interiorul unei lumi a jocurilor video. Jocul revoluţionar „Sky No Man”, a folosit algoritmi fractali pentru a genera flora si fauna unică pentru 18 milioane de miliarde de planete. Toate programele de computere, inclusiv simulările, au ideea de timp, pentru a genera o lume simulată. Într-o simulare pe calculator, o „zi” sau „an” sau „pas” ar putea fi de 1 milisecundă.

Dumnezeu a spus „Să fie lumină!” şi analogia cu jocurile video

Pe măsură ce studiem mai mult fizica modernă, constatăm că tot ceea ce ne-am gândit a fi lumea fizică s-a dovedit a fi mai mult spațiu gol (99%). Solidele / lichidele / gazele sunt doar colecții de atomi și molecule care se mișcă diferit. Acest lucru dă crezare ideii că Universul fizic nu există într-adevăr – ceea ce există este doar un aranjament de informații care reprezintă atomii și moleculele.

Teoria relativității lui Einstein arată că numai o constantă adevărată există în fizică, şi anume lumina. Aceasta este specială, deși nimeni nu știe de ce. Dar, ciudat, în cadrul simulărilor pe calculator, şi aici lumina este una specială. Grafica computerizată constă din pixeli care se bazează pe informații; acești pixeli sunt „redați” în lumea fizică care există în interiorul jocului. Redarea înseamnă iluminarea pixelilor care se bazează pe diferite valori, pentru a transforma un ecran întunecat într-o „lume”! Nu aşa ne povesteşte Biblia – „Dumnezeu a spus – „Să fie lumină”! – că Dumnezeu a creat lumea prin lumină? Dacă facem o analogie, nu-i la fel cum pixelii se iluminează?

ATENTIE! Intrucat nu toate sursele sunt de incredere si, uneori, este foarte greu pentru a fi verificate, unele articole de pe site-ul lovendal.ro trebuie sa fie luate cu precautie. Site-ul acesta nu pretinde ca toate articolele sunt 100% reale, scopul fiind acela de a prezenta mai multe puncte de vedere si opinii asupra unui anumit subiect (chiar daca acestea par a fi contradictorii). Asadar, erorile si ambiguitatile nu pot fi excluse complet. Prin urmare, nu ne asumam nicio responsabilitate pentru actualitatea, acuratetea, caracterul complet sau calitatea informatiilor furnizate. Utilizatorii folosesc continutul acestui site pe propriul risc.
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Aveti un program de blocare a reclamelor

Va rugam sa ne sustineti, dezactivand programul de blocare a reclamelor. Va multumim!

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock