Un astronaut NASA şochează: oamenii ar fi putut ajunge pe Marte în anii 1960

Astronautul-erou Chris Hadfield spune că am fi putut trimite oameni pe Marte în anii 1960, dar că există un motiv foarte bun pentru care nu am făcut-o. Fostul comandant al Stației Spațiale Internaționale a declarat că riscul de deces al astronauților ar fi fost pur și simplu prea mare.

„Am fi putut trimite oameni pe Marte în urmă cu zeci de ani”, a declarat Hadfield pentru Business Insider. „Tehnologia care ne-a dus pe Lună și înapoi, atunci când eram doar un copil, această tehnologie ne-ar fi putut duce și pe Marte”.

Conform lui Hadfield, problema ar fi fost aceea că unei nave spațiale clasice i-ar fi luat prea mult timp pentru a ajunge pe Marte. Acest lucru presupune mai multe riscuri pentru astronauți, în special bolile provocate de mediile dificile din spațiul cosmic.

Marte este mult mai departe decât majoritatea oamenilor cred. Într-adevăr, există o distanță imensă între Pământ și Marte, planeta roșie fiind de aproximativ 600 de ori mai departe decât este Luna faţă de Pământ. Situația este complicată întrucât distanța dintre Pământ și Marte se schimbă constant, pe măsură ce cele două planete se rotesc în jurul Soarelui.

Cea mai apropiată distanță dintre Pământ și de Marte este de circa 60 de milioane de kilometri sau de 9.800 de ori mai lungă decât călătoria dintre Londra și New York. Asta ar face ca o călătorie până pe Marte să ia foarte mult timp, între 128 și 333 de zile. Este o perioadă incredibilă de mare pentru a fi la bordul unei nave spațiale mici, mai ales una atât de departe de Pământ, posibilitatea de a lansa misiuni de salvare fiind aproape imposibilă.

Astronauții care petrec mult timp în spațiu se confruntă cu riscuri semnificative. Unul din ele este dat de radiațiile din spațiul cosmic, care pot cauza cancer datorită expunerii prelungite. De asemenea, un studiu din 2016, publicat în revista „Nature” a constatat că astronauții care petrec mult timp în spațiul cosmic au un risc mult mai mare de a suferi de boli cardiace grave.

Sursa (traducerea şi adaptarea proprie): foxnews.com

P.S.  E interesant faptul că un fost astronaut american, Gene Cernan, a recunoscut în cadrul unui interviu (poate, din greşeală) că oamenii au ajuns deja pe Marte (Gene Cernan, astronautul de pe Lună, recunoaşte că americanii au ajuns deja pe Marte cu echipaje umane).

„Ei bine, eu şi cu Buzz nu suntem de acord cu multe lucruri… BUZZ VREA SĂ NE ÎNTOARCEM PE MARTE, şi eu sprijin asta. Dar eu cred că trebuie s-o facem într-un proces logic (…) NU EU AM SĂ FIU CEL CARE MĂ VOI ÎNTOARCE PE LUNĂ ŞI PE MARTE. Poate că nu eu decid, dar oamenii din această ţară trebuie să spună unde să mergem, care este viitorul acestei ţări, ce oportunităţi vor avea copiii şi nepoţii noştri”.

Până la urmă, care e adevărul? Am ajuns sau nu pe Marte?

Comentariile sunt închise.