Ştirea-bombă cu posibila descoperire de către NASA a vieţii pe Enceladus, satelit al lui Saturn, a mai fost prezentată în 2010…

Poate că cea mai şocantă ştire din luna aprilie 2017 este aceasta: faptul că NASA a anunţat că Enceladus, unul din sateliţii planetei Saturn, ar putea adăposti viaţa. Sau aşa consideră mass-media oficială.

Enceladus, un satelit al planetei Saturn, deși pare un corp ceresc pustiu și înghețat, viața ar putea fi înfloritoare sub crusta de gheață care îl acoperă, consideră cercetătorii de la NASA. Sonda Cassini, lansată de NASA, a descoperit prima dovadă a unor reacții chimice care se produc la adâncimi mari sub stratul de gheață de pe Enceladus și care ar putea să creeze un mediu favorabil pentru colonii de microbi. Experții sunt de părere că această descoperire reprezintă ”ultima piesă dintr-un puzzle” care dovedește că viața este posibilă pe Enceladus – o posibilitate cu adevărat remarcabilă, întrucât acest corp ceresc se află la o distanță de 1,4 miliarde de kilometri față de Soare.

”Dacă am ști că viața a apărut în mod independent în două locuri din sistemul solar, atunci putem fi încrezători în faptul că viața a apărut pe unele dintre zecile de miliarde de planete și sateliți ai acestora din jurul stelelor din galaxia noastră”, a adăugat profesorul american.

Comentariu personal: Observ încă o dată că oamenii au o ţinere de minte extrem de mică atunci când vine vorba de ştiri ştiinţifice. Au uitat oamenii că NASA a mai spus exact acelaşi lucru în anul 2010, şi anume faptul că pe Enceladus ar putea exista viaţă? Acum 7 ani, deci în anul 2010, scriam acest articol – NASA zice că există viaţă pe un satelit de-a lui Saturn. Cine mai crede balivernele ăstea? – în care spuneam următoarele:

„Sonda spaţială Cassini a descoperit o mare subterană pe satelitul planetei Saturn, Enceladus, iar oamenii de ştiinţă de la NASA cred că aceasta ar putea găzdui şi forme de viaţă. Informaţiile transmise de sonda spaţială Cassini indica existenţa apei în stare lichidă pe Enceladus, una din lunile lui Saturn. Mai mult, cercetătorii susţin ca moleculele de apă sunt încărcate cu sarcina electrică negativă, reprezentând dovada clar că pe Enceladus există o mare subterană (…) De asemenea, cercetătorii de la NASA susţin că sondă spaţială a detectat şi alte elemente indispensabile vieţii, aşa cum o cunoaştem noi, cum ar fi existenţa carbonului şi a unei surse de căldură, care să menţină apa în starea lichidă”.

Precum se observă şi atunci, ca şi acum, NASA nu e sigură că a descoperit viaţa pe Enceladus, ci doar că CREDE că viaţa ar putea exista pe satelitul lui Saturn. M-aş fi aşteptat că după 7 ani, NASA să fi prezentat şi ea nişte dovezi de genul: fotografii cu microbii de pe Enceladus sau cu alte forme de viaţă extraterestră. Dar cei de la NASA continuă speculaţiile – că AR PUTEA exista viaţă, bla bla… Nu, mulţumesc, să ai un buget de zeci de miliarde de dolari anual şi să vii la o conferinţă de presă cu un subiect reîncălzit după 7 ani, mie personal mi se pare penibil.