Pe 29 aprilie 2020 un asteroid masiv, de 4 km diametru, va trece prin apropierea Pământului – ne atenţionează NASA

Centrul NASA pentru Studiul Obiectelor Cereşti din Apropierea Pământului (CNEOS) urmărește în prezent un asteroid masiv care se așteaptă să se apropie de planeta noastră în luna aprilie 2020. CNOES a identificat asteroidul ca fiind 1998 OR2 (aşadar, a fost descoperit în 1998). După cum a menționat agenția spaţială americană, acest asteroid se deplasează în prezent cu o viteză de aproape 32.000 de km/h. El are un diametru estimat de 4,1 kilometri, ceea ce înseamnă că este foarte mare.

Conform NASA, datorită orbitei sale și a dimensiunii masive, 1998 OR2 a fost clasificat ca un asteroid potențial periculos. „În mod specific, toți asteroizii cu o distanță de intersecție pe orbită minimă de 0,05 unități astronomice sau mai puțin și o magnitudine absolută de 22,0 sau mai puțin sunt considerați asteroizi potențial periculoși”, a spus NASA.

Având în vedere dimensiunea masivă a asteroidului, 1998 OR2 constituie unul dintre cele mai periculoase roci spațiale aflate în baza de date CNEOS. Având o lățime de câțiva kilometri, acest asteroid ar putea provoca un eveniment de impact major pe Pământ dacă ar lovi planeta. Obiectele spaţiale mai mari de 1 km diametru, dacă s-ar lovi de Terra ar putea provoca dezastre la nivel global: cutremure, tsunami şi alte efecte secundare.

Potrivit CNEOS, 1998 OR2 se va apropia cel mai mult de Pământ pe 29 aprilie 2020, la ora 4:56 am EST. În timpul apropierii sale, acesta va fi la aproximativ 0,04205 unități astronomice distanţă de noi, sau la aproximativ 6,3 milioane de km de centrul planetei noastre.