Chiar şi giganţii fac greşeli monumentale!

143

toyota_logoCând eram student, îmi spunea profesorul meu de management cum s-a dus la firma “Tehnoton” din Iaşi, pentru a consulta conducerea întreprinderii în afacerile sale. Asta era pe la începutul anilor ’90, atunci când “Tehnoton” scotea celebrele radio-uri “Gloria” (vă mai amintiţi de ele?), ale căror vânzări se cam duceau pe apa sâmbetei. Ei bine, se duce profesorul meu de management în biroul directorului general. Când colo, în biroul directorului, ce credeţi că se afla? Un radio-casetofon performant marca “Sony”. În birou nu exista nici măcar un singur radio “Gloria”. Şi atunci, profesorul meu de management îi spune diretorului: “Dacă dvs., în propriul birou, nu folosiţi radio-ul făcut de dvs., atunci cum credeţi că ceilalţi oameni ar cumpăra acest produs? Dacă dvs. nu aveţi încredere să folosiţi propriul produs, cum credeţi că potenţialii cumpărători ar avea?”

Asta e o lecţie de marketing esenţială. Culmea e că nu se întâmplă doar în România, ci apare şi la marile corporaţii internaţionale, ale căror preşedinţi n-ar trebui să facă asemenea gafe. Aşa cum a făcut zilele trecute la summitul de la Davos preşedintele Toyota, Akio Toyoda, care, după ce-a răspuns unei întrebări a ziariştilor, s-a urcat într-o maşină….Audi Q7 şi a plecat! Cum poţi să oferi încredere propriilor clienţi să cumpere Toyota, dacă tu, preşedintele Toyota, te sui într-o maşină Audi? Mi se pare o gafă monumentală! Şi eu care credeam că doar în România au loc asemenea greşeli…