În articolul de ieri Adevărata istorie biblică: Cain nu a fost fiul lui Adam, ci fiul diavolului (al îngerului căzut Samael), după ce acesta a sedus-o pe Eva! vorbeam despre posibilitatea ca personajul biblic Cain să nu fie fiul primului om, Adam, ci al lui Lucifer (îngerul căzut), care a sedus-o pe Eva. Se pare că descendenţii lui Cain, care au devenit regii zeificaţi ai Sumerului, purtau şi titlul de „Ari”, un nume care însemna şi „cei luminoşi”. Interesant e faptul că fraza „cei luminoşi” o găsim şi la descendenţii „Veghetorilor lui Enoh” („Fiii lui Dumnezeu” din Geneză), care, conform povestirii enohiene aveau „părul alb ca zăpada, ochi palizi, o piele palidă, care umpleau încăperea cu lumină” (Cartea lui Enoh 105:10).
Sumerienii Ari întotdeauna au fost reprezentaţi ca purtând coroane cu coarne, iar unii din descendenţii lor se spune că chiar aveau coarne.
Acum… să revenim la un articol din 2010 intitulat „De ce statuia profetului Moise de Michelangelo e reprezentată cu nişte coarne de diavol?” în care îmi exprimam mirarea de ce personajul biblic a fost reprezentat cu coarne de către Michelangelo. Atunci spuneam că totul se bazează pe o greşeală de traducere, care în timp a fost corectată. În Exod, după ce Moise ar fi primit a doua oară tablele cu cele 10 porunci, faţa sa ar fi devenit strălucitoare. Cuvântul ebraic „strălucitor” poate însemna şi „a avea coarne”, de aici rezultând eroarea de traducere din secolul IV. Şi iată cum a ajuns marele profet Moise să semene cu diavolul…
Mai există o altă explicaţie, şi anume aceea că în Europa medievală, pe timpul lui Michelangelo, exista un puternic curent de anti-semitism; multor artişti creştini din Europa li se cerea (în special de către Vatican) ca evreii din Vechiul Testament să fie reprezentaţi cu…coarne (pentru a păra vânduţi diavolului)! Aşadar, nu ar fi nimic mistic, ci doar politic.
Dar poate găsim o semnificaţie ascunsă. Într-o tradiţie ocultă, puţin cunoscută, se spune că unul din descendenţii lui Cain („fiul lui Lucifer”) ar fi fost Asmodeus, pe care cavalerii templieri l-au reprezentat într-o statuie la intrarea castelului Rennesle din Franţa. În unele tradiţii se spune că Asmodeus a fost cel chemat de Moise, şi nu Dumnezeu. Deşi Asmodeus e reprezentat sub un chip diavolicesc, totuşi numele de Asmodeus spune altceva: „Ashma” = „Stăpân”, „Desus” = „Zeu/Dumnezeu”). Acum putem judeca altfel statuia lui Moise a lui Michelangelo, nu?