Orgoni Crystal

 
Orgoni Crystal

 

Ce cred ruşii despre Vlad Ţepeş: legende false puse în cârca domnitorului valah

217

Vlad Tepes 5Valahul Vlad Ţepeş, care a stat în Sighişoara, nu a fost nici vampir, nici creatură supranaturală. Blazonul familiei sale avea imaginea unui dragon pe ea, de aici pare să fi pornit şi porecla sinistră a acestuia, afirmă într-un amplu articol, cotidianul rus Pravda. Totuşi, poveştile despre cruzimea lui sunt adevărate.

Mai mult, titulatura de Ţepeş era, de fapt, tot o poreclă, provenită de la plăcerea acestuia de a trage oamenii în ţeapă. Se pare că Ţepeş a bătut în cuie pălăriile ambasadorilor francezi deoarece au refuzat să le îndepărteze în faţa lui. De asemenea, el şi-a tras în ţeapă un servitor, pentru că acesta nu suporta mirosul de cadavre. Odată, Ţepeş a adunat toţi cerşetorii din zona Sighişoarei, pentru un dineu şi apoi, le-a dat foc. Astfel, el a crezut că rezolvă două probleme în acelaşi timp: scapă ţara de cerşetori şi îi salvează de maladii şi suferinţe.

Mai mult, Dracula a ordonat decapitarea unei femei pentru că aceasta refuza să peticească hainele soţului ei. De asemenea, domnitorul a cerut tragerea în ţeapă a 10.000 de oameni o dată, mai exact întreaga populaţie a unui oraş, deoarece locuitorii nu mai aveau două monezi din argint pentru taxă. “Asta îi va face pe alţii să-mi dea toţi banii”, ar fi spus Ţepeş. La ordinul lui, casele oamenilor erau incendiate, iar cadavrele lor deveneau mâncare pentru crabii dintr-un iaz. Cei care nu îi recunoşteau puterea erau obligaţi să stea la masă lângă corpuri fără cap.

În judeţul Braşov, Dracula a primit cadou de ziua să… un castel: Branul. Deoarece nu i-a plăcut, el a ordonat ca vasalul să fie omorât. În 1474, jurnaliştii ruşi scriu că Dracula a fost asasinat de oameni, la poalele muntelui Moldoveanu. Contele nu a fost doar ucis, ci şi dezmembrat. Capul i-a fost tăiat, a fost acoperit cu miere şi trimis în Istanbul, unui sultan turc. Corpul i-a fost înhumat în cavoul familiei din Braşov, care este vizitat de 25 de milioane de oameni pe an.

Mai mult, jurnaliştii de la “Pravda” scriu că în urmă cu sute de ani experţii medicali au ajuns la concluzia că Dracula suferea de o formă rară de schizofrenie şi de porfirie (boală ereditară cauzată de o tulburare a sintezei hemoglobinei şi caracterizată prin acumularea în ţesuturi a unor substanţe intermediare ale acestei sinteze, porfirinele). Printre simptomele acestei boli se număra fobia la soare, pilozitate excesivă şi ascuţirea dinţilor. Totuşi, cea mai importantă dintre ele era nevoia constantă de sânge, care de altfel explica şi legenda de vampir, mai precizează sursa citată.

Sursa: www.ziua.ro

Ce pot să spun despre articol, apărut în oficiosul moscovit “Pravda”? E o mostră de neprofesionalism şi prostie jurnalistică. Sunt luate informaţii disparate şi combinate cu fantezii şi lucruri ce n-au existat niciodată. De exemplu, legenda cu ambasadorii francezi cărora le-au fost bătute cuie în cap, pentru că nu şi-au scos pălăriile, e ca în bancurile cu Radio Erevan. De fapt, era vorba de nişte ambasadori turci, care refuzau să-şi scoată turbanele din cap (lucru interzis de religia musulmană).

Trecând peste celelalte legende, a căror veridicitate e pusă serios la îndoială, ajungem la moartea domnitorului. Marii istorici români n-au aflat nici până acum unde a fost omorât domnitorul (se presupune că în apropierea Bucureştiului, în timpul unei bătălii cu turcii). Aşa că, informaţia că Vlad Ţepeş a fost omorât la poalele muntelui Moldoveanu (conform jurnaliştilor ruşi) este absolut falsă. Cu atât mai mult, nu se cunoaşte locul de înmormântare al domnitorului român! În niciun caz n-a fost înmormântat la Braşov. S-ar presupune că Ţepeş a fost înmormântat la Mănăstirea Snagov, dar se pare că nici această informaţie nu este atât de reală. Cât despre cei 25 de milioane de turişti care ar vizita anual locul de înmormântare a lui Vlad Ţepeş…este o cifră absolut halucinantă! Nici în 5 ani, România nu ar avea atâţia turişti.

De asemenea, o altă informaţie falsă e aceea că Vlad Ţepeş ar fi primit cadou de ziua sa…castelul Bran! Nimic mai fals…Într-adevăr, domnitorul român a stat puţin în acest castel, dar niciodată nu i-a aparţinut. Şi în plus, cine să i-l dea cadou? Concluzia: aşa sunt toţi ziariştii? Bătuţi în cap?

Orgoni Crystal