Au primit vreodată ruşii banii, după ce-au vândut Alaska către americani cu suma de 7,2 milioane de dolari?


Alaska este un teritoriu situat în nord-vestul extrem al Americii de Nord. Până la mijlocul secolului al XIX-lea, Alaska era o regiune săracă rusească, dar în 1867 administrația țaristă a acceptat să o vândă Statelor Unite pentru modesta sumă de 7,2 milioane de dolari. Există însă o teorie a conspiraţiei care spune că ruşii n-au primit niciodată aceşti bani! Dar oare aşa să fie? Haideţi să vedem care e realitatea.

În primul rând, americanii au plătit suma de 7,2 de milioane de dolari, documentul de plată putându-se găsi în Biblioteca Congresului (îl puteţi vedea şi mai jos). 7,2 milioane de dolari au fost încasaţi de către Banca Naţională Riggs din Washington DC, care au oferit la schimb lingouri de aur. Din aceşti bani, 2 milioane de dolari au fost pentru Eduard de Stoeckl, agentul rus care a negociat afacerea, şi îmi imaginez că o mare parte din această sumă a ajuns în conturile private ale unor înalţi oficiali ruşi. Dar ce s-a întâmplat cu restul de 5,2 milioane de dolari, echivalenţi în lingouri de aur?

Conform teoriei conspiraţiei ruseşti (se găseşte pe site-ul rusesc on-planet.ru), la începutul lunii iulie 1868, aurul a fost încărcat pe o navă cu nume Orkney. La 16 iulie 1868, Orkney s-a scufundat înainte de a ajunge la St Petersburg; compania de asigurări care a asigurat financiar întreaga încărcătură a dat faliment, astfel încât ruşii nu şi-au primit nici banii, nici aurul. Scufundarea a fost un act de sabotaj al unui cetățean american pe nume William Thomson. În 1975, o cercetare sovieto-finlandez a căutat și a găsit rămășițele lui Orkney, confirmându-se că nava s-a scufundat după o explozie. Dar, aurul nu a fost găsit, ceea ce înseamnă că americanii nu l-ar fi trimis niciodată!

Care e adevărul? Într-adevăr, William Thomson (sau Alexander Keith) a fost responsabil pentru explozia şi scufundarea a două nave, SS City of Boston (ianuarie 1875) şi Marie Victoria (1864), aşa cum putem afla de pe murderpedia.org. Dar, nimic despre vreun atentat asupra navei Orkney. Şi aici intervine un alt lucru interesant: conform Registrului Lloyd al navelor maritime (putem citi pe archive.org), există o navă Orkney în registrul din 1868-1869, dar care se îndrepta spre America de Sud, nu spre St. Petersburg. În plus, în Registrul Lloyd, nava Orkney apare şi în anii 1870-1871, ceea ce exclude o eventuală scufundare a sa în 1868, aşa cum susţine teoria rusească a conspiraţiei.

Şi mai mult decât atât, în ediția din 2002 a revistei „Amerikanskii Ezhegodnik” („Anuarul american”), avem un articol de A. Petrov, intitulat „Banii primiţi după vânzarea Alaskăi au fost cheltuiţi pe constructia de căi ferate în Rusia” (îl puteţi citi AICI). Petrov s-a dus la Arhivele Istorice de Stat si a gasit un document despre modul în care au fost cheltuiţi banii de către ruşi: s-au construit liniile ferate Kursk-Kiev, Moscova-Ryazan și altele.

Aşadar, acesta este adevărul…

Foto: ourdocuments.gov
ATENTIE! Intrucat nu toate sursele sunt de incredere si, uneori, este foarte greu pentru a fi verificate, unele articole de pe site-ul lovendal.ro trebuie sa fie luate cu precautie. Site-ul acesta nu pretinde ca toate articolele sunt 100% reale, scopul fiind acela de a prezenta mai multe puncte de vedere si opinii asupra unui anumit subiect (chiar daca acestea par a fi contradictorii). Asadar, erorile si ambiguitatile nu pot fi excluse complet. Prin urmare, nu ne asumam nicio responsabilitate pentru actualitatea, acuratetea, caracterul complet sau calitatea informatiilor furnizate. Utilizatorii folosesc continutul acestui site pe propriul risc.
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Aveti un program de blocare a reclamelor

Va rugam sa ne sustineti, dezactivand programul de blocare a reclamelor. Va multumim!

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO