Acum 80 de ani, un inginer român a refuzat să-şi vândă invenţia auto către Ford şi General Motors

2
6

Aurel PersuProblema realizării unor automobile aerodinamice, cu o caroserie perfectă, în stare să reducă la minimum coeficientul de rezistenţă la înaintare, preocupă lumea tehnicii de pesto 80 de ani.

În 1920, cel care avea să devină celebrul Aurel Persu, pe atunci un tînăr inginer pasionat de automobilism, ajunge la ideea că un vehicul „aerodinamic corect” ar trebui să  aibă forma unei picături de apă în cădere.

În 1923, acest automobil este realizat practic, iar un an mai târziu, în Germania, Aurel Persu obţine pentru acest automobil brevetul de invenţie nr. 402 683 din 19 septembrie 1924.

Iată şi un element de senzaţie legat de acest lucru: „Apreciind ingeniozitatea invenţiei, trusturile de automobile „General Motors” şi „Ford” i-au oferit inventatorului, ca de obicei în asemenea cazuri, sume mari de bani pentru cumpărarea brevetului, dar cum ele nu şi-au luat angajamentul să construiască automobilele pe baza brevetului său, Aurel Persu a refuzat să vândă invenţia”.