În 1987/1988, în România comunistă s-a trecut la fabricaţia unui alt model de maşină Dacia, decât celebrul Dacia 1310. Autoturismul se numea Dacia 1320 şi, după aspect, se asemăna cu o Dacia break. O caracteristică de fond a noului model îl constituie multifuncționalitatea asigurată de concepția constructivă a caroseriei (în două volume și cu cinci uși), precum și de amenajarea interioară, care permite transformarea habitaclului intr-un spațiu de încărcare apropiat ca volum de cel al unui break. O modificare vizibilă față de modelul Dacia 1310 se înregistrează la blocurile optice față (faruri dreptunghiulare cu lămpi de semnalizare încorporate), dar şi în barele de protecție cu spoiler incorporat față și spate. În plus, eleronul montat pe hayon completează în mod fericit profilul caroseriei și contribuie direct la îmbunătățirea aerodinamicității.
Modelul Dacia 1320 Standard a fost dotat cu motorul de 1289 cmc și 54 CP. Pentru mărirea performanțelor și creșterea puterii disponibile s-a montat și motorul de 1397 cmc și 65 CP. S-a intenţionat şi instalarea unui motor Diesel de 1600 cmc, lucru care nu s-a mai realizat.
Planşa bordului la Dacia 1320 a fost total redesenată faţă de cea de pe Dacia 1310. Încă de la lansarea în proiectare a noului autoturism Dacia 1320, s-a hotărât ca acesta să fie echipat cu un sistem de climatizare-ventilație complet nou, îmbunătățit. Astfel, grupul de climatizare compus din radiator și electroventilator a fost amplasat în interiorul habitatului sub planșa bordului. În acest fel, s-a renunțat la soluția cu radiatorul calorifer montat la un nivel mai înalt față de radiatorul motorului, soluție care s-a dovedit ineficientă și generatoare de probleme în exploatare. Ce e interesant e faptul că instalația a fost proiectată și prevăzută cu posibilitatea de a se adapta la funcționarea cu un sistem de climatizare-condiționare a temperaturii aerului (compresor de aer condiţionat) care se putea monta pe autoturism, în unele variante de export. Dacia 1320 avea şi o suspensie îmbunătăţită faţă de modelul anterior şi un nou sistem de frânare, de tip „by-pass”.
Din 2008, cercetam si cautam adevarul in domenii precum istoria, religia sau metafizica. Am publicat peste 15.000 de articole; munca este imensa, dar si costurile aferente sunt foarte mari. Publicitatea Google Adsense nu acopera toate costurile, iar pentru a continua munca si proiectul, avem nevoie de ajutorul vostru. Orice donatie conteaza, indiferent de suma. Toti banii stransi se vor duce catre acest proiect, dar si pentru cercetarea unor subiecte controversate din istorie, inclusiv cercetari genealogice. Va multumim din suflet!
DONATI prin PAYPAL:
DONATI prin CONT BANCAR (ING BANK):
- Cont LEI: RO53INGB0000999917643869 - Cont EURO: RO62INGB0000999917684738
- Titular: ASOCIATIA GENIA - GENEALOGIE SI ISTORIE CUI:51669957
- Email: contact@genia.ro
- Nr.inregistrare Min.Justitiei: 1036/A/2025