Orgoni Crystal

 
Orgoni Crystal

 

Iată cu se ocupă EI acum: vor să bage publicitate şi în visele noastre!

2526
blank
Imagine: pixabay.com (Commons Creative – free)

Te-ai trezit vreodată dintr-un vis cu o idee nouă? Majoritatea oamenilor cu greu își mai amintesc visele mai târziu după ce s-au trezit. Acum însă, unii cercetători se întreabă dacă ideea aceasta a venit din subconștientul vostru sau dacă a fost plasată acolo de agențiile de publicitate care speră să vă transforme creierul într-un panou publicitar. Tehnica se numește „incubația visului targetat”, iar compania Molson Coors Beverage a realizat un experiment în acest an, folosindu-l ca o modalitate de a-i determina pe oameni să viseze la berea lor.

“În calitate de cercetători în domeniul somnului și viselor, suntem profund preocupați de planurile de marketing care vizează generarea de profituri, cu prețul interferenței cu procesarea naturală a memoriei noastre nocturne. Știința creierului a ajutat la proiectarea mai multor tehnologii dependente, de la telefoane mobile la social media, care acum modelează o mare parte din viața noastră de veghe; nu vrem să vedem același lucru şi cu somnul nostru. Credem că sunt necesare urgent acțiuni proactive și noi politici de protecție, pentru a împiedica agențiile de publicitate să manipuleze unul dintre ultimele adăposturi ale minților noastre conștiente și inconștiente deja asediate: visele noastre”.

Adam Haar, om de știință la Institutul de Tehnologie din Massachusetts, este co-autor al unei scrisori, semnată de 40 de oameni de știință din întreaga lume, care sunt îngrijorați de corporațiile care folosesc această tehnică a “incubației viselor”, o tehnică care există de mii de ani.

Molson Coors a anunțat recent un nou tip de campanie publicitară, concepută pentru a se infiltra în visele noastre. Ei plănuiau să modifice visele celor aproape 100 de milioane de telespectatori ai Super Bowl-ului, cu o seară înainte de joc – mai exact, ca oamenii să viseze la berea Coors într-un mediu curat, răcoritor, montan. Cu această campanie, Coors deschide porţile unei noi forme de marketing intruziv.

Campania nu a mai fost difuzată, dar Deirdre Barrett, cercetător în domeniul viselor, s-a consultat cu Molson Coors, iar compania a efectuat un test limitat – despre care a spus că nu este un „experiment” real – folosind 18 persoane care au urmărit un videoclip, care arătau cascade, logo-uri Coors și bere Coors chiar înainte de a adormi. Cinci participanți au avut vise Coors, dar rezultatele nu au fost niciodată publicate oficial.

Barrett este de acord pe blogul său că publicitatea pasivă, inconștientă, cu sau fără permisiune, nu este etică. Dennis Hirsch, profesor de drept și expert în confidențialitate la Universitatea de Stat din Ohio, consideră că o lege din SUA, care interzice publicitatea înșelătoare “în orice mediu”, se poate aplica deja publicității din vise.

Sunteţi pregătiţi pentru reclame în visele voastre? Sau este deja prea târziu?

Sursa (traducerea şi adaptarea proprie): sciencemag.org

Orgoni Crystal