Însemnările misterioase de pe un panou de lemn din castelul Stirling


Stirling CastleÎn străfundurile castelului Stirling din frumoasă Scoţie, un cod a stat tăinuit în dormitoarele regelui aproape jumătate de mileniu. Examinând atent apartamentele lui James al V-lea al Scoţiei, nişte însemnări misterioase sculptate într-un panou de lemn au dezvăluit o partitură muzicală, scrisă codat pe margine.
Prima „muzica de harpă” ce a delectat auzul regalităţii scoţiene în anii 1500 era încriptată într-un cod binar necunoscut, undeva în tavanul castelului Stirling.

Misteriosul cod, descoperit de sculptorul în lemn John Donaldson, din Livingston, înconjura chipul unei femei cioplit într-un panou ce împodobea dormitorul regelui James al V-lea al Scoţiei. Iar acum, pentru prima oară în 500 de ani, vetusta muzică a fost readusă la viaţă de către elevii şcolii primare Allan din Stirling.

Donaldson, în vârstă de 62 de ani, a observat numerele 0 şi I, scrise cu litere romane, imediat ce şi-a demarat noul proiect: crearea unei noi versiuni a respectivei opere decorative, cu aproximativ 5 ani în urmă. Cel care a reuşit să transforme banalele însemnări în „sunete sensibile” a fost Gregor, fiul artistului, muzician de profesie, prin intermediul unei chitare. Donaldson, a declarat publicaţiei britanice „The Times”: „Semnele acelea păreau un pic incoerente, la început, dar când le-am privit mai de aproape am realizat că ele spun ceva. Apoi, când am transpus ce vedeam pe o hârtiuţă, mi-am dat seama instant că era vorba de nouă fraze, dintre care una se repetă, din când în când. Se vedea clar că amplasarea simbolurilor era deliberată, nicidecum întâmplătoare”.

Donaldsonii l-au contactat imediat pe Barnaby Brown, lector al Academiei Regale Scoţiene de Muzică şi Teatru, specializat în muzică scoţiană veche. Acesta a fost plăcut surprins de descoperirea sculptorului, pe care o consideră de o importanţă deosebită pentru istoria muzicală a poporului său. Refacerea unei melodii din perioada renascentistă este o misiune extrem de dificilă, deoarece simbolurile asemănătoare cu cele încrustate pe plafoniera circulară nu reprezintă o partitură muzicală exactă. Muzicienii din acea epocă pur şi simplu improvizau „în jurul codului”, precum artiştii de jazz modern, cu ajutorul unor harpe, scripci sau lăute. Sistemul de notaţie binar nu a mai fost până în prezent descoperit într-o altă regiune în afara Ţării Galilor. Este foarte posibil ca piesa muzicală în cauză să fi fost compusă special în cinstea regelui. Potrivit lui Barnaby Brown, aceasta este o extrem de valoroasă oportunitate pentru lumea modernă de a face cunoştinţă cu muzica ce desfăta curtea regală în perioada medievală.

ATENTIE! Intrucat nu toate sursele sunt de incredere si, uneori, este foarte greu pentru a fi verificate, unele articole de pe site-ul lovendal.ro trebuie sa fie luate cu precautie. Site-ul acesta nu pretinde ca toate articolele sunt 100% reale, scopul fiind acela de a prezenta mai multe puncte de vedere si opinii asupra unui anumit subiect (chiar daca acestea par a fi contradictorii). Asadar, erorile si ambiguitatile nu pot fi excluse complet. Prin urmare, nu ne asumam nicio responsabilitate pentru actualitatea, acuratetea, caracterul complet sau calitatea informatiilor furnizate. Utilizatorii folosesc continutul acestui site pe propriul risc.

Lasă un comentariu

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Aveti un program de blocare a reclamelor

Va rugam sa ne sustineti, dezactivand programul de blocare a reclamelor. Va multumim!

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO