Gremlinii, spiriduşii enervanţi care atacă şi defectează avioanele

3.827 vizualizari

Deşi gremlinii au intrat recent în folclorul privind neamul spiriduşilor, se pare că înaintaşii lor ar fi de fapt goblinii din vechime. Termenul „gremlin” este derivat din engleza veche, unde greme înseamnă a deranja, a supăra. Şi, cu siguranţă, asta au făcut gremlinii piloţilor de avioane din al doilea război mondial (1939-1945), când enervantele entităţi au fost considerate în mod obişnuit vinovate de defecţiuni la motoare sau la sistemele electronice, dar şi de toate lucrurile care nu mergeau corespunzător la bordul aeronavelor.

Legenda gremlinilor apăru în anii 1923când nişte omuleţi au chinuit un pilot de avion

Deşi poveştile despre gremlini au atins apogeul în perioada războiului, când bizarele creaturi au adus mari neajunsuri piloţilor britanici din Royal Air Force, Dave Stern, un istoric specializat in domeniul aviaţiei, afirmă că legenda ar fi apărut mult mai devreme, în anul 1923, când un pilot britanic s-ar fi prăbuşit cu avionul în mare. Salvat, el a pus accidentul pe seama unor omuleţi care ar fi sărit dintr-o sticlă de bere şi l-ar fi chinuit toată noaptea. Creaturile deranjante nu i-ar fi dat pace nici când se afla la manşă, afectând funcţionarea motorului şi a aparaturii de bord şi făcând aeronava să se prăbuşească.

Gremlinii consumau cherosenul din avioane, dezumflau cauciucurile şi bruiau frecvenţele radio

La scurt timp după acest presupus atac, mai mulţi piloţi şi mecanici staţionaţi la o bază RAF de peste mări s-au plâns că ar fi fost şi ei deranjaţi de bizarele creaturi, ajungându-se deja ca în 1925 piloţii britanici să pună pe seama micilor monştri orice incident petrecut la bordul avioanelor lor. Potrivit aviatorilor care erau în stare să jure că ar fi supravieţuit unor întâlniri cu diabolicele entităţi, gremlinii erau înveşmântaţi în vestoane roşii sau verzi, la două rânduri de nasturi, aveau tricornuri demodate, cu o pană decorativă (sau uneori căciuli cu ciucuri, la altitudini ridicate) şi cizme cu vârful ascuţit. Unii gremlini se distrau consumând cherosenul din rezervoare, alţii dezumflau cauciucurile de la trenul de aterizare, iar alţii erau experţi în bruierea frecvenţelor radio.

Nici învăţaseră bine piloţii şi mecanicii să se teamă de gremlini şi să-i respecte, că au început să fie scoşi din sărite şi de prietenele acestora, aşa-numitele finellas sau aşa-numitele „floricele”.

Şi americanii fură atacaţi de gremlini…

Când după intrarea Statelor Unite în război, în decembrie 1941, piloţii armatei americane au staţionat în Marea Britanie, aceştia au făcut şi ei cunoştinţă cu gremlinii. Iniţial, americanii i-au ironizat pe piloţii britanici pentru „superstiţiile” lor, dar curând s-au trezit   supuşi aceloraşi atacuri asupra panoului de bord, vizoarelor şi mecanismelor de dejivrare. Americanii şi-au dat seama că şi ei căzuseră victime obiceiurilor enervante ale gremlinilor.

Şi azi piloţii se mai plâng de gremlini…

Deşi cea mai intensă activitate a acestor creaturi s-a petrecut în cursul celui de-al doilea război mondial, se mai întâmplă să mai auzi şi azi piloţi care pun defecţiunile mecanice pe seama atacurilor gremlinilor.