Precum se ştie, după mai multe încercări nereușite, la 17 decembrie 1903, în localitatea Kill Devil Hills (Carolina de Nord / SUA), Orville Wright, a finalizat primul zbor cu motor al unei aeronave mai grele decât aerul, cunoscut sub numele de „Wright Flyer”. Zborul a durat doar 12 secunde, a parcurs 120 de metri și a atins o viteză maximă de circa 10 km/h. Dar, înainte de zborul lui Wright, care a fost primul avion cunoscut, mai avem alte aeronave și baloane cu aer cald.
Primul zbor al unei aeronave cu aburi a avut loc încă din 1852, fiind realizat de Henry Giffard, în Franța. El a purtat chiar şi pasageri, arătând ca un dirijabil / balon. Însă, cu sute de ani mai devreme, în 1647, Tito Livio Burattini, un egiptolog, arhitect, inginer, producător de instrumente și nobil, a prezentat o „aeronavă” regelui Poloniei, care se numea „Dragonul zburător” (vedeţi imaginea de mai jos). A fost o aeronavă sau un model al unei aeronave? Se spune că o pisică ar fi zburat cu acest „dragon”. A fost modelat după dragoni zburători naturali?
La începutul anilor 1700 a trăit omul de ştiinţă şi filozoful Emmanuel Swedenborg. Într-o stare de transă spirituală, el a scris mai multe cărți despre tărâmurile superioare. De asemenea, el a desenat în 1717 o schiță a ceea ce el a numit-o „Maşina zburătoare” (vedeţi mai jos). Pare a fi un OZN din zilele noastre…
Dar faptul cel mai uluitor a fost următorul: se pare că la 16 mai 1793, inventatorul spaniol Diego Aguilera a reușit să traverseze râul Arandilla în Coruna del Conde (Castilia / Spania), zburând 300 – 400 metri, cu o „mașină zburătoare”.
Aşadar, primul zbor n-a fost în 1903, așa cum ştiam până acum: se pare că un inventator spaniol zbura deja în 1793…