Amazon este acum una dintre cele mai mari corporaţii din lume, fiind cea mai mare platformă de comerţ electronic din lume. Dar, la început nu se chema aşa, fiind o librărie online numită „Cadabra”.
Oricum, povestea despre cum „Amazon a devenit Amazon” este un prim exemplu despre cât de dificil poate fi procesul de denumire a unei companiei. Așa cum scrie Brad Stone în bestseller-ul său din 2013, „The Everything Store”, „Cadabra” a fost conceput ca o referință la cuvântul „abracadabra” (ca în magie).
Cu toate acestea, Stone scrie că primul avocat al şefului lui Amazon, Jeff Bezos, i-a sugerat acestuia că numele era prea obscur. În plus, când un operator vorbea la telefon cu un client, oamenii auzeau uneori „cadaver” („cadavru” – limba română).
Totul se petrecea la mijlocul anilor ’90, când Bezos și soția sa de atunci, MacKenzie Tuttle, au început să exploreze alte posibilități. Au înregistrat mai multe nume de domenii – awake.com, browse.com și bookmall.com. De asemenea, au înregistrat numele de domeniu relentless.com, pe care l-au păstrat (dacă introduceți astăzi această adresă în browser, veți fi redirecționaţi către amazon.com).
Jeff Bezos a început apoi să caute prin dicționar la litera „A”. La acea vreme, listările site-urilor web erau alfabetizate, așa că dorea un cuvânt care să înceapă cu „A.” Când a văzut cuvântul „Amazon”, numele celui mai mare fluviu de pe planetă, a decis că acesta este numele perfect pentru ceea ce va deveni cea mai mare librărie on-line de pe Terra…