„Sindromul Lazăr” sau revenirea miraculoasă la viaţă a celor declaraţi morţi de către medici

2.091 vizualizari
Imagine: wikimedia.org (Commons Creative – free)

„Şi mortul a ieşit cu mâinile şi picioarele legate cu fâşii de pânză şi cu faţa înfăşurată cu un ştergar. Iisus le-a zis: „Dezlegaţi-l şi lăsaţi-l să meargă.”” (Evanghelia lui Ioan 11:44). Pasajul biblic de mai sus ne spune povestea lui Lazăr, cel care a fost readus la viață de Iisus Hristos, după ce a fost declarat mort și îngropat cu 4 zile înainte. Lazăr și-a împrumutat astfel numele în orice circumstanță în care o persoană a fost readusă la viață, după ce a fost declarată moartă de către un medic sau o altă persoană care cunoaște semnele morții. Deși este popular în filme și în literatură, Sindromul Lazăr este extrem de rar – doar 37 de cazuri au fost verificate la nivel mondial din 1982.

Dr. Dasari Harish, șeful Departamentului de Medicină Legală din cadrul Spitalului GMCH din India, a declarat pentru Times of India un caz de sindrom Lazăr, care a fost discutat la o conferință recentă. Medicii de la Spitalul GMSH din Chandigarh (un oraș din nordul Indiei) au declarat moartă o pacientă de 45 de ani moartă, din cauza unei boli pulmonare obstructive cronice – o afecțiune inflamatorie pulmonară care împiedică respirația. Dr. Harish spune că medicii au urmat protocoalele corespunzătoare când au stabilit ora morții – 22:30 și apoi, 3 ore mai târziu, au dus cadavrul într-o ambulanță, pentru a fi transportat la locuința rudelor sale, pentru înmormântare. Cu toate acestea, „rudele au observat semne de revenire la viaţă, în timp ce trupul mort era transportat”, a spus Harish.

Sindromul Lazăr reprezintă o autoresuscitare după resuscitarea cardiopulmonară eșuată, circulaţia revenind după un stop cardiorespirator. Există unii care cred că inima ar putea fi oprită prin presiunea exercitată în timpul resuscitării cardiopulmonare, inima putând începe să bată din nou după ce presiunea a fost ușurată. Potrivit revistei „Emergency Medicine Journal”, acest lucru poate apărea și din cauza unor doze mari de adrenalină.