Site de secrete, stiinta si metafizica

Putem răsufla uşuraţi: şansele ca asteroidul Apophis să ne lovească în 2036 au scăzut foarte mult

6 18

asteroid22Putem respira uşuraţi sau e prea devreme pentru asta? Recent, NASA a scăzut mult gradul de ameninţare al unui asteroid care s-ar putea prăbuşi pe Pământ în anul 2036.  Asteroidul Apophis, descoperit în 2004, şi e considerat a constitui o ameninţare pentru Pământ, are un diametru de 270 de metri.

Dacă la început, exista o şansă la 45.000 ca acest asteroid să ne lovească în 2036, acum gradul de ameninţare a scăzut la nivelul de “o şansă la 250.000”, ceea ce înseamnă că ameninţarea a scăzut de circa 5 ori.

“Datele care le avem până acum privind orbita acestui asteroid, ne face să tragem concluzia că trebuie să privim Apophis ca pe un obiect ceresc de care trebuie să ne bucurăm căci avem oportunitatea de a-l studia, şi nu de care să ne fie frică”, a declarat Don Yeomans, conducătorul unui birou de cercetare al NASA, din Pasadena, California.

La începutul descoperirii sale, în 2004, astronomii erau foarte îngrijoraţi şi dădeau 2,7% şanse ca Apophis-ul să lovească Pământul mai devreme, în anul 2029.