Luni, 26 octombrie 2020, NASA va face publică o descoperire interesantă cu privire la Lună. Ce secrete se ascund?

Imagine: pixabay.com (Commons Creative – free)

Un comunicat de presă oficial al NASA (Agenţia Spaţială Americană) a dezvăluit faptul că s-a făcut o „nouă descoperire interesantă” despre Lună, satelitul nostru natural. Potrivit unei postări pe site-ul NASA, descoperirea a fost făcută de Observatorul Stratosferic pentru Astronomie în Infraroșu (SOFIA) – un observator aerian montat pe un Boeing 747. Detaliile descoperirii vor fi anunțate prin teleconferință la ora 12:00 EDT, luni, 26 octombrie 2020.

„Această nouă descoperire contribuie la eforturile NASA de a afla mai multe despre Lună, în sprijinul explorării spațiului cosmic”, a scris agenția spațială. „În cadrul programului Artemis al NASA, agenția va trimite o femeie și un bărbat pe suprafața lunară în 2024, pentru a se pregăti pentru următorul nostru salt uriaș – explorarea umană a lui Marte din anii 2030”.

La teleconferință vor participa directorul diviziei de astrofizică a NASA, Paul Hertz, cercetătorul șef Jacob Bleacher, Casey Honniball de la Goddard Space Flight Center al NASA și cercetătorul proiectului misiunii SOFIA, Naseem Rangwala.

La ora actuală, nu știm exact despre ce este „descoperirea interesantă”; totuși, ar putea fi legată de resursele de pe Lună pe care viitorii exploratori le-ar putea folosi pentru a construi o bază durabilă acolo. Până la anunțul de luni, tot ce putem face este să speculăm.

Sursa (traducerea şi adaptarea): nasa.gov

P.S. Există două conspiraţii legate de Lună şi planeta Marte. Una spune că omul n-a ajuns niciodată pe Lună (în perioada 1969-1972, căci n-ar fi existat tehnologia necesară pentru aselenizare); cealaltă conspiraţie spune că cei de la NASA au ajuns deja pe planeta Marte încă din… 1962! (vedeţi articolul: O fostă angajată NASA chiar a văzut doi oameni mergând pe Marte în 1979!? Dar, oficial, noi n-am ajuns niciodată pe Marte! Sau se pare că oamenii au ajuns acolo în 1962… De ce ni se ascunde!?).