Dacă cineva v-ar întreba care producător de mașini are drept logo un scut galben şi un cal negru care stă cu picioarele în sus, aproape toţi ar răspunde că acesta este logo-ul lui Ferrari. Este adevărat, dar, oricât ar părea de ciudat, acesta este și logo-ul unui producător auto despre care probabil nu ați auzit niciodată. Este vorba de o mică companie germană, numită Steinwinter – și puteți vedea cât de mult seamănă cele două logo-uri. Germanii au făcut niște mașini cu totul diferite decât Ferrari, deși modelul propus de Steinwinter avea origini italiene. Compania germană a produs din 1969 până în 1987 maşini mici, licenţiate Fiat, la fel cum Dacia a produs sub licenţa Renault.
Da, Steinwinter era alegerea pentru persoanele care doreau cu adevărat un Fiat 500 sau un Fiat 126, dar simţeau că, într-adevăr, 500cc este un motor prea mare, aşa că Steinwinter oferea un “Fiat buburuză” de doar 250cc.
Revenind la logo… în primul rând, ar trebui să ştiţi că Steinwinter nu a furat logo-ul Ferrari. Nu… pur şi simplu germanii s-au inspirat din stema oraşului Stuttgart. Dar, cum de se aseamănă logo-ul lui Ferrari cu stema oraşului Stuttgart? Fondatorul lui Ferrari, Enzo Ferrari a spus următoarele (povestea o puteţi găsi pe graphicdesignforum.com): “Calul a fost desenat pe fuselajul avionului de vânătoare a lui Francesco Baracca – un pilot erou al primului război mondial. În 1923, l-am întâlnit pe Enrico Baracca, tatăl eroului, iar într-o zi, mama lui – contesa Paulina – mi-a spus: “Ferrari, pune acel cal pe maşinile tale. Îşi va aduce noroc”. Calul era negru, iar eu i-am adăugat un fundal galben, care este culoarea oraşului Modena”.
Există însă și sugestia că pilotul Baracca a împrumutat simbolul din stema oraşului Stuttgart, pe care a văzut-o pe avionul prăbușit al unui pilot german. Interesant e că mai există încă un producător auto, Porsche, care pare şi el că s-a inspirat din stema oraşului Stuttgart, deşi calul arată puţin diferit.