Un cititor îmi atrage atenţia despre un incident internaţional misterios care a avut loc pe 31 mai 2020 în Oceanul Atlantic. Astfel, petrolierul Willowy, sub pavilion liberian, nu a mai putut să fie stăpânit, iar nava s-a învârtit în cerc în apele din largul coastelor Africii de Sud, în plin Ocean Atlantic. De asemenea, alte 4 nave din apropierea au trecut prin aceeași inexplicabilă situație.
Despre întreaga situaţie a vorbit pe 4 iunie 2020 site-ul sky.com, în care se spune următoarele: era ora 1:00, când nava Willowy a virat spre tribord și a început să se învârtească în cerc. Devenise imposibil de stăpânit, când echipajul a constatat că și alte 4 nave din proximitate erau prinse într-o spirală similară, îndreptându-se ușor una către celalaltă și riscând să intre în coliziune, dintr-un motiv necunoscut.
Marinarii au presupus mai întâi că este un efect legat de curenți marini puternici, care împing ambarcațiunile. Însă nu existau astfel de curenți în locul unde se aflau navele, undeva în sudul Oceanului Atlantic, la vest de orașul sud-african Cape Town.
Straniile rute în cerc puteau fi şi rezultatul unei manipulări sistematice a GPS-ului, pentru a sabota sistemul de monitorizare pe care toate navele comerciale trebuie să-l utilizeze, așa cum cere dreptul maritim internațional. Acest sistem pentru a monitoriza comportamente suspecte, cum ar fi contrabanda, pescuitul ilegal sau comerțul cu petrol în sau din țări care ar fi supuse embargourilor internaționale. Dar, se pare că n-a fost cazul în incidentul de la 31 mai 2020.
O altă teorie ar fi legată de faptul că există o regiune de pe Terra – Anomalia de Sud a Oceanului Atlantic – care se întinde din Chile până în Zimbabwe, unde câmpul magnetic este atât de slab, încât este periculos pentru sateliții Pământului să intre în această regiune, deoarece radiațiile suplimentare cosmice ar putea perturba echipamentele electronice de pe sateliţi. Citiţi mai multe AICI: O anomalie misterioasă situată sub Africa slăbeşte câmpul magnetic al Pământului.
Se pare că, în cazul petrolierului Willowy, nu a funcţionat girocompasul primar al navei, iar nava și-a putut relua cursul abia când a folosit un girocompas secundar, împreună cu vechiul compas magnetic.
Totuşi, ce-a fost cu toate aceste nave? Ce le-a perturbat?
Din 2008, cercetam si cautam adevarul in domenii precum istoria, religia sau metafizica. Am publicat peste 15.000 de articole; munca este imensa, dar si costurile aferente sunt foarte mari. Publicitatea Google Adsense nu acopera toate costurile, iar pentru a continua munca si proiectul, avem nevoie de ajutorul vostru. Orice donatie conteaza, indiferent de suma. Toti banii stransi se vor duce catre acest proiect, dar si pentru cercetarea unor subiecte controversate din istorie, inclusiv cercetari genealogice. Va multumim din suflet!
DONATI prin PAYPAL:
DONATI prin CONT BANCAR (ING BANK):
- Cont LEI: RO53INGB0000999917643869
- Titular: ASOCIATIA GENIA - GENEALOGIE SI ISTORIE CUI:51669957
- Email: contact@genia.ro
- Nr.inregistrare Min.Justitiei: 1036/A/2025











