Pe 1 septembrie 2018, site-ul bbc.com ne relatează o ştire ciudată: faptul că autorităţile din Myanmar (un stat din sud-estul Asiei) investighează cum a apărut o „navă-fantomă” în apropierea coastelor ţării (regiunea Yangon).
Nava imensă, goală şi ruginită, se numea Sam Ratulangi PB 1600, şi a fost descoperită de pescarii din Myanmar. Poliţia locală a fost uimită să constate cum o asemenea navă imensă, fără marinari sau bunuri la bord, a ajuns în Myanmar. Vasul a fost construit în 2001, având peste 177 de metri lungime, iar ultima oară când a fost observat a fost în anul 2009 în Taiwan.
Interesant e faptul că o altă navă, Independence, a fost cea care a observat pentru prima dată „nava-fantomă”, undeva pe la mijlocul lunii august 2018, la 80 de km de coastele Myanmar-ului şi a încercat să tracteze nava-fantomă la o fabrică de dezmembrări din Bangladesh, dar, din cauza vremii proaste, nava Sam Ratulangi PB 1600 a fost abandonată.
Dar, întrebarea care se pune: unde a dispărut timp de 9 ani această navă-fantomă (între 2009 şi 2018), de ce proprietarul ei n-a încercat s-o caute şi cum de n-a fost ea văzută atâţia ani pe rutele marine din Asia de sud-est, mai ales că acum dispunem de tehnologii globale de identificare şi vizualizare a oricărui aparat dispărut.
Destul de ciudat, dar ultima locaţie a navei-fantomă, Taiwan, se află nu departe de „Triunghiul diavolului”, o zonă asemănătoare „Tringhiului Bermudelor”, unde s-au semnalat dispariţii de nave şi avioane. O fi vorba de anomalii ale spaţiului şi timpului?
Nava-fantomă de la Myanmar a dispărut într-o altă dimensiune şi a reapărut înapoi pe Terra? Sau a făcut o călătorie „involuntară” în timp, din 2009 în 2018, la fel ca în cazul faimosului experiment Philadelphia?