Orgoni Crystal

 

Misterul celebrei maşini americane Ford Mustang: de ce s-a numit în Germania “Ford T5”?

1556

blankÎn 1964, celebra companie automobilistică Ford Motor lansează un nou model – Ford Mustang. Un model devenit cu timpul un fel de “icoană” pentru tineri, întrucât Ford Mustang simboliza în primul rând libertatea. În anul lansării, modelul Mustang de la Ford a avut un succes instantaneu, peste 400.000 de bucăţi vânzându-se în total.

Dar, de unde provine numele de “Mustang”? Există două poveşti legate de acest lucru. Prima spune că numele se trage de la avionul de vânătoare P-51 Mustang din cel de-al doilea război mondial, al cărui fan era stilistul mașinii, Pres Harris. A doua poveste este aceea că numele ar fi venit de la Robert J. Egger, un om important din Ford, care a primit cadou o carte numită “The Mustangs”.

Însă, s-a întâmplat ceva ciudat atunci când americanii au vrut să vândă Ford Mustang pe piaţa Germaniei. Piața europeană a automobilelor americane din anii ’50 și ’60 era constantă, dar relativ redusă. Puține mașini americane au fost vândute europenilor din cauza costului ridicat al combustibilului și al dificultăților de a obține piese de schimb. Cu toate acestea, maşinile americane erau considerate de elita europeană drept mașini de import prestigioase, având motoare puternice.

Ford n-a putut vinde pe piaţa germană modelul “Mustang” pentru că acesta era deja luat! O companie germană cu numele Krupp vindea de mai mult timp camioane cu numele de “Mustang”, aşadar folosirea mărcii în Germania le aparţinea. Însă, germanii s-a oferit să vândă marca “Mustang” celor de la Ford cu doar 10.000 de dolari. Însă, în mod ciudat, americanii au refuzat, aşa că au re-branduit Ford Mustang în “Ford T5” pe piaţa Germaniei!

Ce nu înţeleg e de ce directorii de la Ford n-au vrut să ofere 10.000 de dolari (81.500 de dolari la cursul actual) pentru a-şi păstra numele de Mustang. Cu siguranţă că această sumă ar fi fost mult mai mică decât costurile avute pentru schimbarea documentaţiei, a afişelor publicitare şi a altor cheltuieli legate de conversia din Mustang în T5. În 1979, marca “Mustang” a companiei Krupp a expirat, aşa că Ford a putut să-şi vândă maşinile sportive ca şi “Mustang” şi în Germania, la fel ca în restul lumii.

Dar, totuşi, despre ce-a fost vorba? De ce nu au vrut americanii să le dea 10.000 de dolari lui Krupp? Suma era extrem de mică pentru o corporaţie ca Ford. Din mândrie? Naiba ştie… De fapt, asta este una dintre cele mai ciudate (şi mai stupide?) decizii de marketing auto, luate vreodată de un important producător auto…

Sursa (traducerea şi adaptarea proprie): fordt5.com