Chiar, te-ai întrebat vreodată de ce siglele lui „Mc Donald’s” şi „KFC”, cele mai mari companii din domeniul fast-food-ului, prezente în plin pe piaţa României, abundă de culoarea roşie? De ce Coca-Cola este roşie? De ce nu apare albastru, de exemplu? Sau negrul, ori maroniul?
E simplu… Totul ţine de minte şi de relaţia dintre mintea umană şi culori, de fapt percepţia pe care mintea o are faţă de culori. Albastru este o culoare care creează o senzaţie de pace şi linişte, iar verdele te duce cu gândul la natură. Maroniul şi, în special negrul, te duce în mod automat la ideea morţii şi a doliului. Aşadar, niciuna din aceste culori nu puteau fi folosite predominant în siglele unor mari corporaţii ce se ocupă de fast-food.
Însă, culoarea roşie este una ideală. Roşul este o culoare excitantă (nu întâmplător şi Coca-Cola are predominant culoarea roşie în sigla ei, pentru că băutura principală promovată – „Coca-Cola” este una excitantă pentru organism). Roşul creează pofte – de mâncare şi de băut, iar alegerea acestei culori în siglele lui McDonald’s şi KFC nu a fost, aşadar, una întâmplătoare.
Să nu uiţi asta niciodată: marile companii ştiu să exploateze subconştientul uman şi de aceea ele folosesc tot felul de trucuri pentru a se adresa clienţilor potenţiali. Concluzia? Dacă vrei să-ţi deschizi o pizzerie, să ai grijă ca în sigla ta să predomine culoarea roşie. Eu unul aş folosi, mai degrabă, culoarea portocalie, care, deşi nu este una atât de excitantă, totuşi portocaliul este o culoare care stimulează pofta de mâncare.