Geneza de 7 zile din Biblie trebuie luată în sens figurat, conform teologilor creştini şi evrei


Toţi ştiu mitul creaţiei aşa cum este el povestit în Biblie. Astfel, conform Bibliei, acest Univers a fost realizat în şapte zile de către Dumnezeu, astfel:

ZIUA ÎNTÂI: Despărţirea luminii de întuneric
ZIUA A DOUA: Despărţirea apelor pentru a forma cerul şi marea
ZIUA A TREIA: Separarea mării de uscat. Crearea plantelor
ZIUA A PATRA: Crearea luminătorilor care să cârmuiască mersul zilei şi al nopţii
ZIUA A CINCEA: Crearea păsărilor şi peştilor care să umple cerul şi marea
ZIUA A ŞASEA: Crearea animalelor şi a oamenilor care să umple pământul şi să mănânce plantele
ZIUA A ŞAPTEA: Crearea cerurilor şi pământului a fost terminată, iar Dumnezeu s-a odihnit

Sensul figurat al termenului „zi” în Geneza 1 reiese limpede atât din contextul imediat al naraţiunii, cât şi din felul în care este tratat pasajul în alte părţi ale Scripturii. Comentatorii evrei şi creştini timpurii, care au scris cu multe secole înainte de apariţia ştiinţei moderne, le explicau şi ei cititorilor că zilele ar trebui interpretate figurat.

Filozoful şi teologul evreu Philon din Alexandria (aprox. 15 î.Hr.-aprox. 50 d.Hr.) a trăit în aceeaşi perioadă cu Iisus şi Pavel şi credea nestrămutat că Geneza era cuvântul inspirat de Dumnezeu şi scris de Moise. Dar Philon credea că Dumnezeu a făcut toate lucrurile instantaneu şi, prin urmare, cele şase zile ale creaţiei îi ofereau lui Moise o modalitate de a explica maniera ordonată în care a creat Dumnezeu.

Primii comentatori creştini ai Genezei, ca Augustin (354-430 d.Hr.) şi Origene (185—254 d.Hr.), le explicau şi ei cititorilor utilizarea la figurat a limbajului primelor capitole ale Genezei. Cum exprima şi Origene acest punct de vedere:

„Ce om cu inteligenţă, vă întreb, va socoti că prima zi şi a doua şi a treia, în care se spune că a fost dimineaţă şi seară, au existat fără soare şi lună şi stele, în vreme ce prima zi a fost chiar şi fără cer ? Şi cine poate fi atât de nesăbuit încât să creadă că Dumnezeu, asemenea unui gospodar, „a plantat pomi într-un paradis la răsărit în Eden” … Nu cred că cineva se va îndoi că acestea sunt expresii figurate care indică anumite mistere sub înfăţişarea unei istorii.”

Origene a folosit aici principiul care ar trebui folosit de orice interpret biblic, adică folosirea contextului pentru înţelegerea semnificaţiei. De vreme ce „marii luminători”, soarele şi luna, nu au fost create până în ziua a patra, raţiona Origene, cu siguranţă că zilele nu se referă la zilele noastre obişnuite de 24 de ore, aşadar trebuie că folosirea termenului este figurată.

ATENTIE! Intrucat nu toate sursele sunt de incredere si, uneori, este foarte greu pentru a fi verificate, unele articole de pe site-ul lovendal.ro trebuie sa fie luate cu precautie. Site-ul acesta nu pretinde ca toate articolele sunt 100% reale, scopul fiind acela de a prezenta mai multe puncte de vedere si opinii asupra unui anumit subiect (chiar daca acestea par a fi contradictorii). Asadar, erorile si ambiguitatile nu pot fi excluse complet. Prin urmare, nu ne asumam nicio responsabilitate pentru actualitatea, acuratetea, caracterul complet sau calitatea informatiilor furnizate. Utilizatorii folosesc continutul acestui site pe propriul risc.

Lasă un comentariu

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Aveti un program de blocare a reclamelor

Va rugam sa ne sustineti, dezactivand programul de blocare a reclamelor. Va multumim!

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO