„Teoria Internetului mort”: conţinutul generat de Inteligenţa Artificială a depăşit Internetul generat de oameni?


Imagine generata de Microsoft AI

Ar putea Internetul să fie deja plin cu mai mult conținut generat de Inteligența Artificială (AI) decât material scris de fapt de oameni? Dacă te apuci să cauți „Iisus creveți” („”shrimp Jesus” în limba engleză) pe Facebook, s-ar putea să dai de zeci de imagini cu crustacee generate de AI, îmbinate în diferite forme cu o imagine stereotipă a lui Iisus Hristos. Unele dintre aceste imagini hiper-realiste au strâns peste 20.000 de aprecieri și comentarii. Deci, ce se întâmplă?

„Teoria Internetului mort” are o explicație: AI-ul și conținutul generat de boţi au depășit Internetul generat de oameni. Dar de unde a venit această idee și are vreo bază în realitate? Care este teoria Internetului mort?

Teoria Internetului mort susține, în esență, că activitatea și conținutul de pe Internet, inclusiv conturile de rețele sociale, sunt în principal create și automatizate de boţii de AI. Acești boți pot crea rapid postări alături de imagini generate de AI, concepute pentru a crește implicarea (clickuri, aprecieri, comentarii) pe platforme precum Facebook, Instagram și TikTok. În ceea ce privește Iisus cu creveţii, acesta este cel mai recent amestec absurd de iconografie religioasă, care a devenit virală.

Dar teoria Internetului mort merge și mai departe. Multe dintre conturile care interacționează cu un astfel de conținut par să fie, de asemenea, gestionate de boţii de AI. Acest lucru creează un cerc vicios al angajamentului artificial, unul care nu mai implică deloc oamenii. Adică AI îşi dă singură like?

La prima vedere, motivația pentru ca aceste conturi să genereze interes poate părea evidentă: implicarea în rețelele sociale duce la venituri din publicitate. Dacă o persoană creează un cont care primește un angajament mărit, poate câștiga o parte din veniturile din publicitate de la organizații de rețele sociale, cum ar fi Meta.

Dar, poate fi vorba şi de altceva. Pe măsură ce aceste conturi bazate pe AI cresc în urmăritori (mulți falși, unii reali), numărul mare de urmăritori legitimează contul pentru utilizatorii reali. În plus, există deja dovezi că rețelele sociale sunt manipulate de acești boți, pentru a influența opinia publică prin dezinformare – și se întâmplă de ani de zile.

ATENTIE! Intrucat nu toate sursele sunt de incredere si, uneori, este foarte greu pentru a fi verificate, unele articole de pe site-ul lovendal.ro trebuie sa fie luate cu precautie. Site-ul acesta nu pretinde ca toate articolele sunt 100% reale, scopul fiind acela de a prezenta mai multe puncte de vedere si opinii asupra unui anumit subiect (chiar daca acestea par a fi contradictorii). Asadar, erorile si ambiguitatile nu pot fi excluse complet. Prin urmare, nu ne asumam nicio responsabilitate pentru actualitatea, acuratetea, caracterul complet sau calitatea informatiilor furnizate. Utilizatorii folosesc continutul acestui site pe propriul risc.
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Aveti un program de blocare a reclamelor

Va rugam sa ne sustineti, dezactivand programul de blocare a reclamelor. Va multumim!

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO