“Piatra lui Jeselsohn” sau “Viziunea lui Gabriel”, artefactul prin care Oculta Mondială încearcă din nou să distrugă creştinismul

Începând încă din secolul al XIX-lea, Oculta Mondială a început un atac furibund asupra creştinismului. De-a lungul timpului, s-au lansat tot felul de ipoteze: ba că Iisus n-ar fi existat niciodată, ba că ar fi fost budist sau călugăr tibetan. Şi asta pentru a pune la îndoială creştinismul, pentru ca lumea să se îndepărteze de această religie, alegând noi religii mai mult sau mai puţin fantastice, ca mormonismul, New Age sau scientologie. Dar mare lucru Oculta Mondială nu a reuşit, căci creştinismul rămâne încă religia nr.1 a lumii.

În seria atacurilor la religia creştină, se situează şi cel legat de “revoluţionarul” artefact denumit “Piatra lui Jeselsohn”, în care s-ar vorbi despre despre un alt Mesia (Mântuitor al lumii), care ar fi existat înaintea lui Iisus, iar Fiul Domnului l-ar fi imitat pe acesta! Citez despre acest artefact despre site-ul evz.ro:

Piatra este de fapt o tabletă de calcar lată de 30 de cm şi lungă de 90 de cm, având scrise, cu cerneală, 87 de rânduri. Botezată şi “Viziunea lui Gabriel”, tableta a făcut şi face valuri printre adepţii creştinătăţii: povesteşte despre un anume Simon din Perea care s-a autoproclamat rege, adică Mesia! Pe piatră se află un text în care se vorbeşte despre un bărbat care ar fi condus o armată împotriva romanilor şi care a fost lăsat să putrezească pe un câmp când a murit. Dar… aici intervine informaţia şocantă. Îngerul Gabriel ar fi apărut şi i-ar fi spus acestuia “După trei zile, trăieşti!”, semnificând că la trei zile de la moartea sa, bărbatul, un adevărat Mesia, a înviat.

Autenticitatea tăbliţei a fost girată de ştiinţa modernă prin următorii cercetători: Israel Knohl, profesor de studii biblice la Universitatea Evreiască din Ierusalim, Byron McCane, arheolog, Ada Yardeni, expert în scrierea ebraică şi Yuval Goren, specializat în datarea artefactelor. Toţi aceştia au ajuns la concluzia că tableta este autentică şi că a fost scrisă înainte de Iisus. Cuvintele răsfirate au atras îndoieli în privinţa autenticităţii,însă cercetătorii au presupus că au fost scrise răsfirat în mod intenţionat, pentru ca piatra să fie expusă publicului, căruia îi era mai uşor să citească cuvintele răsfirate (scrisul a fost clasificat ca datând indubitabil din sec. I î.Hr.)

Tableta arată, potrivit interpretării experţilor de la Universitatea Ebraică din Ierusalim, că anumite secte evreieşti credeau într-un Mesia care le va salva, după ce va fi omorât şi readus la viaţă după trei zile, înainte de naşterea lui Iisus! Se mai susţine că răstignirea şi învierea lui Hristos nu ar fi fost un parcurs unic, ci urmarea unei tradiţii mesianice evreieşti.

Documentarul National Geographic “Mesia înainte de Iisus”

Postul de televiziune National Geographic a prezentat un documentar intitulat “Mesia înainte de Iisus” cu privire la acest subiect “Piatra lui Jeselsohn”. O bucată din el l-am tradus în limba română în exclusivitate pentru site-ul “Secretele lui Lovendal” (îl puteţi vedea la finalul articolului). Iată ideile din acest filmuleţ:

* Crucificarea şi învierea lui Iisus Hristos este povestea care a transformat un grup mic de credincioşi în cea mai mare religie a lumii. Dar această poveste era chiar una nouă? Acum, o tăbliţă numită “Piatra lui Jeselsohn”, denumită aşa în respect faţă de un colecţionar de antichităţi David Jeselsohn, a fost scoasă la lumină recent.

* Piatra lui Jeselsohn tinde să distrugă pretenţia conform căreia crucificarea şi învierea lui Hristos a fost ceva unic. Ceea ce este senzaţional e faptul că, dacă ne luăm după ceea ce scrie pe piatră, credinţa creştinilor în învierea lui Iisus nu e ceva nou, şi că credinţa conform căreia Mesia ar fi murit şi înviat după trei zile exista deja pe timpul lui Iisus.

* Tăbliţa, cunoscută de asemenea ca şi “Piatra de revelaţie a lui Gabriel”, ne spune o poveste apocaliptică. Multe din cuvinte s-au erodat, dar ceea ce a rămas e o reprezentare a asediului Ierusalimului de către armate, şi o bătălie finală în care prinţul prinţilor se va lupta cu Antihristul.

* Dar pasajul cel mai interesant este linia 80, în care îngerul Gabriel comandă prinţului prinţilor să facă ceva după trei zile. Nimeni nu ştie la ce se referă acest ordin…căci timpul a şters acest pasaj, neputând fi citit. Dar profesorul universitar Israel Knohl crede că el a obţinut răspunsul.

* Knohl crede că Gabriel ordona prinţului prinţilor pentru a învia din morţi după trei zile. Gabriel vorbeşte acestei persoane. Şi îi spune, de fapt îi ordonă: “În trei zile vei trăi, vei învia!”

* Knohl este probabil cel mai mare expert în personajele mesianice din timpul lui Hristos. El vrea să demonstreze că piatra ne spune povestea despre Mesia înainte de Hristos, că Iisus ştia de acest Mesia şi că şi-a bazat propria viaţă pe el.

* Interpretarea lui Knohl se bazează pe 4 cuvinte de pe piatră. Mulţi specialişti sunt de acord că primele 3 cuvinte sunt “în trei zile”. Putem vedea cuvintele “în trei zile”, acestea sunt clare..nu există îndoială. Dar controversa este asupra celui de-al patrulea cuvânt. Cel de-al patrulea cuvânt a fost şters… şi de aici provine controversa.

* Conform lui Israel Knohl, ultimul cuvânt are doar un singur sens: “trăi”. Knohl crede că îngerul Gabriel ordona prinţului prinţilor că “În trei zile, vei trăi!”

* În vechea ebraică, cuvântul “trăieşte” este uneori scris cu 4 litere:”het”, “aleph”, “iud” şi “h”. Dar în linia 80 a pietrei, doar primele 3 litere ale cuvântului misterios sunt clare. Dacă ultima litera există şi se dovedeşte a fi “h”, atunci traducerea lui Knohl este corectă. Cuvântul este “trăieşte”, dovedind faptul că povestea învierii este anterioară lui Iisus.

* Unii specialişti cred că literele misterioase nu trebuie citite că “a învia” sau “a trăi”, ci ca “a ne scula”. “El ne va scula” este o expresie ebraică des întâlnită, şi care are sensul de “mila lui Dumnezeu va fi acordată tuturor”. Dacă această traducere e una corectă, atunci “piatra lui Jeselsohn” e o descoperire importantă, dar nu şi un artefact revoluţionar.

Contra-argumente celor care cred că ar mai fi existat un Mesia înainte de Iisus

Ce să înţelegem din toate acestea până acum? Că Iisus ar fi fost un plagiator şi că creştinismul nu se bazează pe ceva autentic!? Asta vrea Oculta Mondială să înţelegem, dar eu vă spun să nu vă lăsaţi manipulaţi. Vă prezint mai jos câteva contra-argumentele la aberaţiile de mai sus…m-am inspirat din lucrarea unui alt specialist în studii biblice, Victor Sasson. Iată câteva puncte esenţiale:

1) Conceptul de moarte şi înviere a unui Mesia evreu trebuie respins. Un asemenea concept al unui Mesia evreu nu numai că n-ar fi fost străin culturii şi tradiţiei antice evreieşti din Orientul Mijlociu, dar ar şi fi fost considerat ca fiind eretic de către profeţii evrei, cât şi de înţelepţii evrei din zilele noastre. Nu se află nimic în scripturile evreieşti despre moartea şi învierea vreunui Mesia.

2) Referitor la cele 3 zile de care se vorbesc în “Piatra lui Jeselsohn”, scripturile evreieşti folosesc aceste cuvinte pentru a face referire la o scurtă perioadă de timp. Zilele nu trebuiesc neapărat înţelese literalmente. Timpul poate apărea sub formă de trei zile, şapte zile sau patruzeci de zile.

3) În “Piatra lui Jeselsohn”, repetarea cuvântului “trei” are o semnificaţie specială; astfel, apar următoarele expresii: “trei semne”, “trei zile”, “trei sfinţi ai lumii”, “trei ciobani au apărut în Israel”. Toate expresiile par să indice natura sacră a termenului de “trei”, care se regăseşte şi în Vechiul Testament, sub forma celor trei patriarhi evrei: Avraam, Isaac şi Iacov. Încă o dată, cuvântul “trei” nu trebuie luat literalmente.

4) Cea mai controversată linie din “piatra lui Jeselsohn” este linia 80, în care, după profesorul universitar Israel Knohl, ar apărea scrise următoarele: “Lshloshth ymyn h>yh, >ny gbry>l gw[zr]”, adică “În trei zile vei trăi, eu Gabriel îţi comand ţie, prinţului prinţilor.” De fapt, cuvântul evreiesc “h>yh” (“trăieşte”) nu apare, dar a fost interpretat astfel de către profesorul Knohl. Dar se ştie că, înainte de găsirea acestui artefact antic, Knohl susţinuse o teză conform căreia existase înainte de Iisus un Mesia evreu care a înviat, iar odată cu “piatra lui Jeselsohn” a găsit oportunitatea de a inventa un cuvânt şi, astfel, o întreagă frază pentru a-şi susţine teza.

Aşa cum bine remarca un alt mare specialist în scrierea ebraică veche, Ada Yardeni, doar prima literă “Het” din “h>yh” lui Knohl s-ar putea citi, restul literelor fiind pe ghicite. La un moment dat, ea a sugerat că ar putea fi vorba de cuvântul ebraic “Ha>wt” (“semnul”), care apare şi în linia 17. Şi, mai mult decât atât, în linia 79, apare cuvântul la plural “semnele”. Acest lucru ne spune foarte clar că “semnul” sau “semnele” de care are nevoie Gabriel de la persoana căreia i se adresează, sunt foarte importante.

5) În tot textul din “piatra lui Jeselsohn” nu există nici măcar o singură referinţă clară cu privire la un Mesia mort şi înviat. Textul e destul de lung (87 de linii) şi ar fi trebuit măcar să apară cuvântul “mashiah”, dacă s-ar face cu adevărat vreo referinţă la el. În plus, nu există nicio dovadă că expresiile “Dumnezeul trăsurilor” (linia 26) şi “trăsura lor” (linia 67) ar avea vreo legătură cu un Mesia înviat care ar fi fost transportat către paradis cu ajutorul unei trăsuri. În Hagai 2:23 (din Biblia evreiască) ni se vorbeşte despre distrugerea unei trăsuri şi a călătorilor din ea. Cu alte cuvinte, trăsurile nu erau folosite în mod exclusiv pentru transportul către paradis al celor consideraţi a fi Mesia.

6) Un Mesia mort şi apoi înviat este o contradicţie în termeni. Mesia (“Mashiah”) este, prin definiţie, cineva care îi poate ajuta pe alţii. “Mashiah” vine, de fapt, din cuvântul evreiesc “moshia” care înseamnă “ajutor.” Un Mesia mort, chiar dacă e înviat, nu ar mai putea fi de ajutor nimănui şi, cu siguranţă, nu are nimic de-a face cu scripturile evreieşti.

În concluzie, încă o încercare de discreditare a creştinismului, dar fără succes…


 

 

Articole inrudite


 
loading...