Oamenii de ştiinţă italieni cred din nou că giulgiul de la Torino e autentic! Dar Biblia ne spune că giulgiul trebuie să fie fals…

4.164 vizualizari

Ziarul The Telegraph ne anunţă că celebrul giulgiu de la Torino ar putea fi unul adevărat şi nu fals. Cel puţin aşa spune o nouă carte apărută în Italia şi intitulată „Il Mistero della Sindone” sau „Misterul giulgiului”, scrisă de Giulio Fanti, profesor de mecanică şi măsurări termale la Universitatea din Padova şi de jurnalistul Saverio Gaeta. Precum se ştie, experimentele anterioare, din anul 1988, conduse la mai multe laboratoare (din Oxford, Zurich şi Arizona) – fibre luate din giulgiu şi supuse testului de radioactivitate cu carbon 14 – au arătat că giulgiul nu este altceva decât un fals medieval, fiind realizat între 1260 şi 1390. Pe de altă parte, mulţi catolici cred că această pânză, ce are imprimată pe ea chipul şi trupul unui bărbat cu barbă, a fost folosită la înmormântarea lui Hristos, atunci când El a fost coborât de pe cruce acum 2.000 de ani.

Ei bine, noile analize efectuate de oamenii de ştiinţă italieni şi descrise în această carte, arată că vârsta giulgiului poate fi datată între anii 300 î.Hr. şi 400 d.Hr. Ceea ce înseamnă că giulgiul ar putea fi adevărat! Profesorul Fanti şi alţi oameni de ştiinţă au ajuns la această concluzie după ce au folosit lumina infraroşie şi spectroscopia (măsurarea intensităţii radiaţiilor cu ajutorul lungimilor de undă) pentru a analiza fibrele preluate din giulgiu. Ei susţin că rezultatele din anul 1988 (care ar arăta că giulgiul ar fi fost un fals medieval) nu au fost concludente întrucât au fost contaminate de fibrele din pânza ce a fost folosită pentru a repara relicva ce a fost distrusă de foc în Evul Mediu.

Alţi oameni de ştiinţă nu au putut explica cum ar fi putut fi imprimate pe o pânză, atât de bine, chipul şi trupul unui bărbat, dar dl Fanti crede că acest lucru a fost posibil ca urmare a izbucniri a unei „radiaţii excepţionale” din partea unui „om miraculos”, adică chiar din partea lui Iisus Hristos.

P.S. Poate că această ştire îi va bucura pe unii (pe catolici sau cei care au nevoie de dovezi pentru a crede în Iisus Hristos), dar eu vă spun că, dacă credeţi în giulgiul de la Torino, atunci înseamnă că nu credeţi în Biblie. Pentru că, iată ce spune Biblia, despre acest giulgiu. Să citim împreună câteva versete:

* „Şi Petru, sculându-se, a alergat la mormânt şi, plecându-se, a văzut giulgiurile singure zăcând. Şi a plecat, mirându-se în sine de ceea ce se întâmplase.” (Luca 24:12);

* „Şi, aplecându-se, a văzut giulgiurile puse jos, dar n-a intrat. A sosit şi Simon-Petru, urmând după el, şi a intrat în mormânt şi a văzut giulgiurile puse jos, iar mahrama, care fusese pe capul Lui, nu era pusă împreună cu giulgiurile, ci înfăşurată, la o parte, într-un loc.”(Ioan 20:5-7).

Aşadar, aceste patru versete ne spun că Iisus a fost iniţial înfăşurat într-un giulgiu, pentru o scurtă perioadă de timp, cât timp El a fost dus de la cruce către mormânt. „Şi Iosif, luând trupul, l-a înfăşurat în giulgiu curat de in, si l-a pus în mormântul nou al său, pe care-l săpase în stâncă, şi, prăvălind o piatră mare la uşa mormântului, s-a dus.” (Matei27:59-60). Evanghelistul Ioan ne spune chiar mai multe detalii: „Şi a venit şi Nicodim, cel care venise la El mai înainte noaptea, aducând ca la o sută de litre de amestec de smirnă şi aloe. Au luat deci trupul lui Iisus şi l-au înfăşurat în giulgiu cu miresme, precum este obiceiul de înmormântare la iudei. Iar în locul unde a fost răstignit era o grădină, şi în grădină un mormânt nou, în care nu mai fusese nimeni îngropat.” (Ioan 19:39-41).

Toate aceste versete ne spun că Iisus a fost înmormântat într-o grădină din afara Ierusalimului. Acolo, El a fost înmormântat corespunzător de Nicodim şi de Iosif, trupul său fiind spălat şi înfăşurat în giulgiu cu miresme, conform obiceiurilor de înmormântare la iudei. Probabil că ei au tăiat pânza iniţială în bucăţi. Vedem că, iniţial, Biblia ne vorbeşte despre cum Iisus a fost înfăşurat într-un singur giulgiu, iar mai târziu se vorbeşte despre „giulguri”, deci despre mai multe pânze. Ceea ce e diferit faţă de povestea cunoscută a giulgiului.

Giulgiul de la Torino este o singură bucată de pânză; cel ce se află imprimat pe acel giulgiu nu a fost înfăşurat în giulgiu, ci a fost pus cu atenţie pe jumătate din giulgiu, iar cu cealaltă jumătate i-a fost înfăşurat capul şi trupul. Pe când în Biblie, ni se spune clar că Iosif şi Nicodim au luat trupul lui Iisus şi l-au pus în mai multe giulgiuri, aşa cum aflăm din Luca (24:12 şi Ioan 20:5-7), atunci când discipolii lui Iisus au venit şi au văzut „giulgiurile” goale. În plus, Simon-Petru vede că giulgiul care fusese pe capul lui Iisus (mahrama), nu era pus împreună cu giulgiurile, ci înfăşurat, la o parte, într-un loc.

În concluzie, giulgiul de la Torino nu poate fi a lui Iisus, din simplul motiv că Iisus a fost înfăşurat în mai multe giulgiuri, iar giulgiul de pe capul său era o bucată separată; pe când giulgiul de la Torino ne prezintă, într-o singură bucată, chipul şi trupul unui crucificat.