O parte din istoria industriei fotografice a murit azi: Olympus renunţă la divizia de camere foto. Parţial, e şi din cauza coronavirusului…


Aceasta este probabil una dintre cele mai proaste vești din industria camerelor foto-video. Și mă tem că aceasta nu este ultima companie din domeniu care va cădea în anii următori. Compania Olympus (cu zeci de ani de experienţă în industria fotografică) a anunțat că vinde Divizia de camere foto către JIP (vedeţi comunicatul AICI). Japan Industrial Partners (JIP) este un fond japonez privat, specializat în afaceri de restructurare / transformare. Cumpără întreprinderi care produc pierderi, se străduiesc să le facă profitabile și, odată finalizate, le revând.

Industria camerelor foto/video trece printr-o perioadă foarte grea din două motive: concurenţa smartphone-urilor care fac fotografii din ce în ce mai bune (şi astfel lumea nu mai cumpără camere foto dedicate) şi pandemia de coronavirus (care face ca industria turistică să sufere un puternic recul în anul 2020 – turiştii fiind cei mai mari cumpărători de camere foto/video).

Și acum, e posibil ca JIP să nu mai mențină în viață senzorul crop MFT al camerelor foto Olympus, aflat în declin puternic faţă de popularul senzor Full Frame (FF). Pe scurt, ceea ce se va întâmpla cu Divizia foto al Olympus ar putea avea următorul scenariu: concedieri de personal, amânarea lansărilor viitoare de produse și vânzarea de tehnologii la cea mai bună ofertă. Păcat pentru fanii foto Olympus, firma fiind recunoscută pentru calitatea aparatelor sale foto şi al obiectivelor.

Și, presimt simt că Olympus nu este prima companie care îşi va vinde divizia foto. Pe termen scurt, Pentax ar putea fi următoarea pe listă. Iar pe termen lung, de asemenea, unele companii mai mari pot înceta să mai facă camere foto-video, ca de exemplu celebra Nikon.

ATENTIE! Intrucat nu toate sursele sunt de incredere si, uneori, este foarte greu pentru a fi verificate, unele articole de pe site-ul lovendal.ro trebuie sa fie luate cu precautie. Site-ul acesta nu pretinde ca toate articolele sunt 100% reale, scopul fiind acela de a prezenta mai multe puncte de vedere si opinii asupra unui anumit subiect (chiar daca acestea par a fi contradictorii). Asadar, erorile si ambiguitatile nu pot fi excluse complet. Prin urmare, nu ne asumam nicio responsabilitate pentru actualitatea, acuratetea, caracterul complet sau calitatea informatiilor furnizate. Utilizatorii folosesc continutul acestui site pe propriul risc.
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Aveti un program de blocare a reclamelor

Va rugam sa ne sustineti, dezactivand programul de blocare a reclamelor. Va multumim!

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock