Mass-media chineză chiar l-a făcut “terorist economic” şi “fiul Satanei” pe miliardarul George Soros? Cine manipulează?

1702

Un titlu extrem de ciudat pentru mine l-am întâlnit pe data de 8 septembrie 2021 în cotidianul iranian PressTV.ir şi anume “Chinese media call George Soros ‘global economic terrorist”, adică “Mass-media chineză îl numeşte pe George Soros drept “terorist economic global”. Citez din articolul original:

“Presa chineză l-a numit pe miliardarul american George Soros drept “terorist economic global”, cel care ar fi finanțat propaganda anti-chineză din Hong Kong. Ziarul în limba engleză “Global Times”, a publicat un articol în acest weekend și l-a acuzat pe omul de afaceri american în finanțarea proprietarului și editorului ziarului închis din Hong Kong, Jimmy Lai, pentru a susține protestele anti-Beijing din 2019.

Articolul intitulat “Acest terorist economic global se uită la China!”, susține că Soros și fundația sa Open Society au finanțat Human Rights Watch, despre care se spune că răspândește “zvonuri” împotriva Chinei cu privire la problemele recente din Hong Kong și Xinjiang, precum și despre originea pandemiei globale de coronavirus. Presa americană susţine că virusul care induce boala Covid-19 ar fi putut să se scurgă dintr-un laborator chinez. Ca răspuns, oficialii chinezi au spus că s-ar putea să se fi scurs dintr-un laborator militar american.

“Global Times” subliniază faptul că magnatul american, în vârstă de 91 de ani, conspirase cu Jimmy Lai, pentru a încerca să înceapă o “revoluție a culorilor” în Hong Kong, în 2019. Articolul îl descrie pe Soros ca “cea mai rea persoană din lume” și “fiul Satanei”.

Mai multe alte site-uri web chinezești au republicat articolul și au fost citate pe scară largă de publicațiile din Hong Kong și din presa taiwaneză în ultimele zile.

“Global Times” a subliniat anterior rolul lui Soros în declanșarea “revoluțiilor culorilor” în Africa, Europa de Est și Asia de Sud-Est”.

blankMi s-a părut un atac foarte dur al Chinei asupra lui George Soros, făcându-l drept “terorist” şi “fiul Satanei”. Se ceartă globaliştii între ei? (m-am întrebat nedumerit). Am căutat pe Google şi pe cotidianul chinez “Global Times” acest articol cu acuzaţiile respective. N-am găsit nimic, de aici rezultând două ipoteze:

  1. Ştirea de pe PressTV.ir este una falsă, fiind pur şi simplu născocită. În cazul acesta, n-ar fi altceva decât o manipulare. Cui i-ar servi oare?;
  2. Articolul a fost şters între timp şi chiar scos de pe căutările de pe Google.