Orgoni Crystal

 
Orgoni Crystal

 

Fantoma din hangar

164

HangarO simplă bază aeriană…

Baza Aeriană Cosford Royal (Shropshire, Anglia) şi-a deschis porţile în 1938, ca fiind un loc de menţinere şi depozitare a aeronavelor, cît şi de pregătire a bărbaţilor şi femeilor care vor asambla, repara şi întreţine avioanele armatei britanice. Sute de mii de oameni au trecut prin programele acestei baze înainte de a ajunge în cariera Royal Air Force (RAF – forţele aeriene britanice).

…un bombardier impozant…

Astăzi Cosford este şi gazda unui muzeu militar, hangarele sale încăpătoare păstrează câteva avioane din cel de-al II-lea război mondial. Unul dintre punctele de interes din muzeul Cosford este Lincoln Bomber, un bombardier negru impozant care a fost creat prea târziu pentru a putea lua parte la război. Bombardierele Lincoln au fost concepute în principal ca bombardiere de lungi distanţe, nave care pot fi folosite în Pacific, care să ajungă în Japonia şi apoi să se întoarcă în teritoriul aerian aliat. Însă atunci când avioanele au fost gata de decolare, războiul deja se terminase.

lincolnLincolnurile au fost atunci luate în considerare pentru utilizarea în Războiul Rece, patrulând marginile Cortinei de Fier, în cazul în care era necesară implicarea forţei. Dar, precum a evoluat Războiul Rece aşa a evoluat şi tehnologia de creare a armelor. Timpul avioanelor cu reacţie a venit în 1950, iar avioanele Lincoln erau prea încete şi masive pentru a face faţă unui avion de luptă cu reacţie, ele fiind moral şi tehnic depăşite.

…şi o fantomă din bombardier

Lincoln Bomber Nr. RF – 398 a ajuns în hangarul numărul 3 al muzeului Cosford 1977, spunându-se despre el că ar fi bântuit de o stafie. Unii spun că este cea a unui pilot complet echipat, care ar fi putut fi a pilotului avionului din acel timp. Alţii spun că este stafia unui fost inginer care pare să fie legat de îmbunătăţirea şi modernizarea avionului. Martorii au confirmat vederea unor apariţii, iar alţii au spus că au auzit o voce fluierând o melodie, deşi nu a fost descoperită nicio prezenţă umană. Deşi nu putem fi siguri cine bântuie hangarul, ştim că stafiile au început să apară la scurt timp după primirea avionului.

Cum e posibil ca un avion să fie bântuit?

Stuart Edmunds, un localnic investigator al paranormalului din Shropshire, de asemenea fost angajat al muzeului Cosford, a discutat câteva din legendele cât şi descoperirile sale în cadrul bazei. „Nu am mai auzit niciodată de vehicule de orice fel care să fie bântuite şi mă întrebam cum de un avion poate fi bântuit dacă nu se află într-o poziţiei fixă“, a spus Edmunds. „Casele, deoarece au stat în acelaşi loc, atmosfera şi energiile vieţilor trecute se întâlnesc cumva în acel spaţiu singular şi ar putea fi o explicaţie în cazul bântuirii caselor. Dar cum ar putea un avion să fie bântuit?“ Această întrebare a fost începutul investigării lui Stuart în cazul bazei.

Sunetele ciudate din interiorul avionului

hangar1Edmunds a lucrat la muzeu din ianuarie până în august 2005, având funcţia de asistent de muzeu. Deşi nu a primit permisiunea de a lansa o cercetare completă asupra avioanelor şi hangarului, a primit permisiunea de a afla mai multe despre fantomele de acolo. „M-am folosit de poziţia mea pentru a putea ajunge la avion şi să fac investigaţii. Aş putea să petrec noaptea întreagă în hangar, lângă Lincoln“, a spus el. „Este chiar surprinzător numărul de sunete care veneau din avion. Se auzea ca şi cum înăuntru ar fi fost oameni care se jucau cu manetele şi butoanele, deşi avionul era complet închis“.

Fantoma lucra noaptea în interiorul avionului…

Lui Stuart i s-a permis să intre în interiorul avionului Lincoln pentru a face câteva poze şi pentru a-şi monta echipamentul de înregistrare, care va fi încuiat înăuntru peste noapte. Echipamentul va înregistra până rămâne fără casetă. Care sunt rezultatele?

ofiter RAF„Suna ca şi cum cineva ar fi apăsat butoanele, cât şi un sunet ca bruiajul de radio, în genul acela“, a spus Edmunds. El a mai precizat: „Unul dintre paznici mi-a zis de o femeie în vârstă din hangar, care a spus că a văzut pe cineva în uniforma RAF din cel de-al II-lea război mondial. Semăna cu uniforma unui inginer. Acesta avea unelte şi lucra la Lincoln. A relatat securităţii gândindu-se că nu era posibil ca să lucreze cineva la acea oră din noapte. Paznicul a mers cu ea şi a auzit sunetul de unelte căzând pe podea, câţiva paşi de-a lungul hangarului şi apoi un sunet foarte puternic de lovitură lângă una din ieşirile de urgenţă, însă nu a văzut nimic. S-au uitat împrejur, dar nu era nici o urmă de unelte, deşi erau pete de ulei pe podea ca şi cum cineva ar fi lucrat acolo. A mărturisit că nu îşi poate explica întâmplarea. A presupus că cineva foarte pasionat de avioane a încercat să fure părţi din avion sau poate vreun mecanic vechi nu se putea dezlipi de vechea profesie“.

Această doamnă era însă convinsă că „era îmbrăcat în haine vechi şi arăta de parcă ar fi păşit direct din anul 1945“.

Nu este clar ce exact bântuie aceste arme de război şi putem doar să speculăm în jurul dovezilor despre bântuirea lor. Poate simţul datoriei din partea celor care au avut grijă de aceste vehicule, cum este cazul Bombardierului Lincoln, îl leagă de aceste relicve de război, un simţ al menţinerii acestor păsări de metal gata de zbor în orice moment în caz că Anglia ar avea această necesitate.

Orgoni Crystal