Ayrton Senna (1960-1994) a fost un pilot brazilian de Formula 1, triplu campion mondial în acest sport în 1988, 1990 și 1991, toate titlurile fiind câștigate cu echipa McLaren. El a murit într-un accident în timp ce era la conducerea Marelui Premiu al statului San Marino din 1994 (Circuitul de la Imola), conducând pentru echipa Williams. Dar, ce s-a întâmplat cu adevărat acolo?
La Circuitul de la Imola, vineri, 29 aprilie 1994, un accident grav trăgea primul semnal de alarmă: pilotul brazilian Rubens Barrichello, la volanul mașinii sale Jordan, nu poate lua curba și, cu 300 km/h, părăsește pista, zburând la un metru de sol, pentru a se izbi de un zid de protecție format din anvelope. Printr-un noroc fantastic, Barrichello, dus cu elicopterul la spitalul Maggiore din Bologna scapă cu doar câteva contuzii. A doua zi, spunea: „Sunt bucuros că am rămas în viață”. Sâmbătă, 30 aprilie 1994, se întâmplă prima tragedie: debutantul în Formula 1, Roland Ratzenberger, în timpul probelor intră cu peste 280 km/h în zidul de beton din curba „Villeneuve” a circuitului de la Imola şi moare. Piloții sunt stupefiați. Ayrton Senna pare cel mai afectat de moartea colegului său de curse și nu acceptă să vorbească cu nimeni. Se deplasează totuși la locul accidentului și stă de vorbă cu câțiva spectatori întrebându-i ce s-a întâmplat. Un presentiment?
Duminică, 1 mai 1994, Senna este în pole position, a 65-a oară în cariera sa și, din păcate, ultima oară. La al 7-lea tur, Ayrton Senna nu poate închide curba numită „tamburello” și intră cu 270 km/h în zidul de beton. Este dus la spitalul „Maggiore” din Bologna, unde sosise mort deja și Ratzenberger cu o zi înainte, și după 4 ore inima lui înceta să mai bată, după o puternică deteriorare a cutiei craniene. Cum a fost posibilă moartea lui Senna, cel mai bun pilot al momentului? Senna i-ar fi spus logodnicei sale că n-ar alerga la Imola, iar într-un cotidian german, „Die Welt”, Senna declara unui gazetar că pista de la Imola are mari neregularități și că-i este foarte greu să controleze mașina, care fi pune problema suspensii. Luni, un pilot spunea că accidentul lui Senna ar fi fost cauzat de „probleme tehnice”, probabil din pricina cedării unei suspensii. Dar, dacă ne uităm la traiectoria mașinii lui Senna, aceasta pur și simplu s-a îndreptat spre zid. Un comentator italian vorbea despre o eroare a pilotului care ar fi rămas în viață dacă ar fi avut o viteză cu 50 km/h mai mică. Alții vorbesc despre spațiile mici de siguranță între pista și zidurile protectoare, precum și despre faptul că acestea sunt de beton, iar în aceste situații, nu se mai poate vorbi despre siguranță, ci doar despre noroc sau ghinion, fatalitate sau destin.
Şi, încă ceva: în 1989, Gerhard Berger avea un accident în același loc în care a murit Senna. Zonă blestemată?
Din 2008, cercetam si cautam adevarul in domenii precum istoria, religia sau metafizica. Am publicat peste 15.000 de articole; munca este imensa, dar si costurile aferente sunt foarte mari. Publicitatea Google Adsense nu acopera toate costurile, iar pentru a continua munca si proiectul, avem nevoie de ajutorul vostru. Orice donatie conteaza, indiferent de suma. Toti banii stransi se vor duce catre acest proiect, dar si pentru cercetarea unor subiecte controversate din istorie, inclusiv cercetari genealogice. Va multumim din suflet!
DONATI prin PAYPAL:
DONATI prin CONT BANCAR (ING BANK):
- Cont LEI: RO53INGB0000999917643869 - Cont EURO: RO62INGB0000999917684738
- Titular: ASOCIATIA GENIA - GENEALOGIE SI ISTORIE CUI:51669957
- Email: contact@genia.ro
- Nr.inregistrare Min.Justitiei: 1036/A/2025