Faraonii egipteni aveau avioane!?? Macheta unui păsări de lemn a fost descoperită într-un mormânt egiptean. Ea seamănă foarte mult cu un avion modern…


În 1891, în cursul explorării unui mormânt antic de la Saqqara (Egipt) s-a descoperit un obiect mic, făcut din lemn de sicomor, care părea să fie o jucărie în formă de pasăre. Mormântul data din anii 200 î.Hr. și cercetătorii secolului al XIX-lea nu au acordat niciun fel de atenție artefactului prea puțin impozant. Doisprezece ani mai târziu însă, frații Wright deschideau epoca zborului cu aparate mai grele decât aerul.

Pentru egiptologii ultimelor decenii, „pasărea de la Saqqarah” și alte 13 obiecte similare (găsite în diverse morminte străvechi) nu sunt altceva decât modele de avioane sau planoare. Savantul egiptean dr. K. Messida a început studiul acestor „jucării” stranii (perfect conservate de clima uscată a deșertului) în 1969, iar rezultatele cercetărilor sale au avut un larg răsunet în lumea științifică. Spre deosebire de modelele de păsări (în special șoimi) descoperite în Egipt și care sunt copii fidele după natură (sculptorii redând cu mare acuratețe penajul, coada orizontală, aripile despicate și curbate la vârf, capul și ciocul arcuit), cele reprezentând aparate de zbor sunt simple, fără niciun amănunt pe suprafața șlefuită (cu excepția unui cap de pasăre stilizat), au coada (ampenajul) verticală, aripile situate deasupra corpului, iar fuselajul lor prezintă pe toată lungimea o secțiune perfect aerodinamică. Dealtfel aceste modele, lansate în aer, planează cu ușurință, pe când cele de păsări se prăbușesc la pământ.

Concluzia se impune: copiile reproduc foarte exact aeronave construite cu mii de ani în urmă. Fratele doctorului Messiha inginerul aeronautic G. Messiha observa că „Aripile au unghiul diedru negativ în raport cu fuselajul, ceea ce asigură o comportare bună la decolare și aterizare. Suprafața lor se înscrie într-o elipsă care îmbunătățește stabilitatea în timpul zborului, iar caracteristicile aerodinamice ale corpului sunt calculate să înlesnească scurgerea fluidului (aerul) pe lângă aparate. Or, acest stadiu a fost atins de aeronautica modernă după mulți ani de experimentări”.

Într-adevăr, aripile planorului sunt plasate în așa fel încât să creeze un vacuum ce facilitează înălțarea, iar deschiderea lor este identică, (la scară redusă) celei a avionului francez „Caravelle”. Începând din anul 1972 cele 14 aeromodele de lemn se află expuse într-o sală a Muzeului de Antichități din Cairo, și au putut fi comparate cu multe avioane ale căror caracteristici și aspect sunt foarte asemănătoare lor: Lockheed C 130 „Hercules”, Mitsubishi My 2, Transall C 160, Dornier Do 31, Lockheed L3 „Viking” etc.

Însă, niciun document, nicio frescă, nicio mențiune rămasă de la egipteni nu menționează că ar fi cunoscut zborul (deși Panteonul lor cuprindea mai mulți zei zburători decât oricare altul aparținând vreunui popor antic). Ipoteza că astfel de aparate constituiau secrete ale faraonului și marilor preoți nu rezistă din moment ce modelele au fost găsite în atâtea morminte. Ce aeronave au servit ca sursă de inspirație sculptorilor de acum 2-3000 de ani? Alte obiecte asemănătoare tot de aur au fost găsite în mormintele precolumbiene din America de Sud; ba chiar s-au descoperit și modele cu două seturi de aripi, având vârfurile curbate înainte în plan orizontal (dar prezentând aceeași arcuire descendentă în plan vertical). Aspectul lor este similar aparatului Rockwell International XF 12 și, mai ales, avionului cu geometrie variabilă Panava 200 „Tornado”. Ar fi interesant de știut însă unde văzuseră indienii antici aparate de zbor supersonice și cine le construise într-o vreme când pe cerul Terrei nu se înălțau decât păsările?


VA RUGAM, AJUTATI-NE!

Din 2008, cercetam si cautam adevarul in domenii precum istoria, religia sau metafizica. Am publicat peste 15.000 de articole; munca este imensa, dar si costurile aferente sunt foarte mari. Publicitatea Google Adsense nu acopera toate costurile, iar pentru a continua munca si proiectul, avem nevoie de ajutorul vostru. Orice donatie conteaza, indiferent de suma. Toti banii stransi se vor duce catre acest proiect, dar si pentru cercetarea unor subiecte controversate din istorie, inclusiv cercetari genealogice. Va multumim din suflet!

DONATI prin PAYPAL:

DONATI prin CONT BANCAR (ING BANK):
- Cont LEI: RO53INGB0000999917643869
- Titular: ASOCIATIA GENIA - GENEALOGIE SI ISTORIE CUI:51669957
- Email: contact@genia.ro
- Nr.inregistrare Min.Justitiei: 1036/A/2025