S-a dovedit ştiinţific: femeile şi bărbaţii fac shopping în mod diferit pentru că aşa i-a modelat evoluţia. Daniel Kruger, profesor universitar la Universitatea din Michigan, ne-a lămurit problema: femeile stau cu orele, aleg, miros, probează pentru că, demult de tot, când trăiam în peşteri, femeile culegeau fructe şi plante. Care trebuiau alese, mirosite, probate, altfel muream otrăviţi sau păţeam altele.
În schimb, bărbaţii intra rapid în magazin, cumpăra ce le trebuie şi ies pentru că, tot pe atunci, când ieşeau din peşteri, ei vânau: acţiune rapidă, prada ţintita, repaos. Profesorul Kruger spune că trebuie să ne înţelegem reciproc, pentru a evita certurile. Lui i-a venit ideea când a fost într-o excursie cu grupul, la Praga: imediat, femeile s-au dus la cumpărături, iar bărbaţii nu puteau pricepe de ce. Şi Kruger a realizat de ce: e un comportament ancestral – când grupul se mută, femeile trebuie să ştie locul, să cunoască potecile spre fructele neotrăvitoare.
Sursa: Dilema Veche
Din 2008, cercetam si cautam adevarul in domenii precum istoria, religia sau metafizica. Am publicat peste 15.000 de articole; munca este imensa, dar si costurile aferente sunt foarte mari. Publicitatea Google Adsense nu acopera toate costurile, iar pentru a continua munca si proiectul, avem nevoie de ajutorul vostru. Orice donatie conteaza, indiferent de suma. Toti banii stransi se vor duce catre acest proiect, dar si pentru cercetarea unor subiecte controversate din istorie, inclusiv cercetari genealogice. Va multumim din suflet!
DONATI prin PAYPAL:
DONATI prin CONT BANCAR (ING BANK):
- Cont LEI: RO53INGB0000999917643869
- Titular: ASOCIATIA GENIA - GENEALOGIE SI ISTORIE CUI:51669957
- Email: contact@genia.ro
- Nr.inregistrare Min.Justitiei: 1036/A/2025