Odată era un proiect militar de top-secret, dar acum a devenit parte a istoriei aviaţiei militare americane. Proiectul Avrocar datează din 1959, din timpul războiului rece, când un om de știință, pe nume Jack Frost, lucra la o nouă tehnologie – farfuria zburătoare. Poreclit „Avrocar”, aceste farfurii erau „originale”, americane, aparate de zbor de tip OZN.
După cel de-al doilea război mondial, America a trecut printr-o nebunie a OZN-urilor, cu sute şi mii de vizionări raportate. Coincidenţă sau nu, aceste rapoarte au apărut la începutul „războiului rece”. Au existat unele speculații în legătură cu creșterea numărului de observări ale OZN-urilor, şi anume că acestea au fost special induse pentru a se răspândi paranoia în rândul populaţiei.
Cu câțiva ani înainte ca existența lui Avrocar să fie cunoscută publicului, cineva a raportat o farfurie zburătoare, eveniment care a avut loc în 1947. Un angajat al compania aerospațiale Lockheed, Orfeo Angelucci, a spus că a intrat în contact cu o farfurie zburătoare, în timp ce se întorcea noaptea acasă. Şi nu a fost doar o observare; el susține că a interacționat cu ocupanții farfuriei: două creaturi extraterestre care au comunicat cu el telepatic. Acesta este considerat a fi primul caz raportat de „întâlnire de gradul III” cu ocupanţii OZN-urilor.
Totuşi, să ne întoarcem la Avrocar… În ciuda aspectului „extraterestru”, Avrocar a avut un scop precis: a fost proiectat pentru a transporta trupele americane, cu viteze incredibile. Omul din spatele lui Avrocar a fost Jack Frost, un inginer britanic care a proiectat înainte mai multe modele de aeronave supersonice, în special vehicule cu decolare și aterizare verticală, care puteau să plutească, să decoleze și să aterizeze vertical.
Pe parcursul anilor 1950, Frost a lucrat la Avro Canada, o companie de fabricare a avioanelor, care acum nu mai există. A lucrat într-un departament clasificat numit „Grupul de Proiecte Speciale” (SPG).
Totuşi, se pare că Avrocar nu și-a îndeplinit scopul inițial pentru care a fost proiectat – acela de a deveni un nou vehicul aerian de transport militari, la viteze incredibile. Au fost realizate două mostre de farfurii zburătoare, care au fost puse la mai multe teste. Se pare că nu a reuşit să prindă viteza mai mare de 50 de km/h. Când era pus în funcțiune, producea un sunet puternic, care nu era plăcut pentru nimeni. În primăvara anului 1961, la numai doi ani după primul zbor liber, proiectul a fost considerat a fi prea scump pentru a fi continuat și a fost închis. Vedeţi videoclipul de pe YouTube, pentru a observa cum se mişca Avrocar.
Dar, în ciuda faptului că a dat greş, Avrocar s-a dovedit a fi o creație revoluționară, deschizând calea tehnologiei moderne. Știința a avansat foarte mult faţă de anii ’50 și ’60. Cine știe, poate că Avrocar-ul a fost dezvoltat în secret, iar acum este complet operaţional. Deocamdată, un exemplar poate fi văzut la Galeria Războiului Rece de la Muzeul Național al Forțelor Aeriene ale Statelor Unite.