Cine nu cunoaşte celebrul logo cu leul răgând furios de la filmele hollywoodiene produse de studiourile MGM (Metro Goldwyn Mayer)? Iar în acest articol am să vă povestesc o mică istorie a acestui logo extrem de cunoscut, folosindu-mă de un videoclip YouTube postat pe Internet.
În anul 1917, studiourile Goldwyn Pictures lansează primul lor film, „Polly of the Circus”. Bineînţeles, un film mut, pentru că ne aflăm în epoca de aur a filmelor mute şi în care imaginile se mişcă extrem de repede.
Bineînţeles, acest film vine, la început, cu sigla cu leul situat într-un cerc, deasupra căruia putem citi cuvintele în limba latină „Ars Gratia Artis”. Sub cerc, putem observa o mască de teatru, şi numele companiei cinematografice: „A Goldwyn Picture”. Fiind în epoca filmului mut, nu putem auzi răgetul leului.
Numele leului care a fost filmat era „Slats”… 6 ani mai târziu au făcut o altă versiune cu el. Iată cum apărea sigla la începutul unui alt film mut – „Wild Oranges” (1923).
În 1924, Goldwyn Pictures se uneşte cu Metro Pictures şi Mayer Pictures, pentru a forma o nouă companie cinematografică, pe nume „Metro Goldwyn Mayer”, sau MGM prescurtat. Şefilor de la Metro şi de la Mayer le-a plăcut sigla Goldwyn, aşa că leul Slats a devenit sigla oficială a MGM. Iată cum arăta această siglă în 1924, la începutul filmului „He Who Gets Slapped”.
În 1928, era filmului mut se apropia de final, aşa că cei de la MGM au hotărât să lanseze primul film cu sunet – „White Shadows in the South Seas”. Aşa că a fost filmat leul Jackie, cu sunetul răgetului său.
Răgetul lui Jackie a devenit extrem de popular în scurt timp. MGM a făcut chiar şi o animaţie cu acest logo în anul 1939, în desenele animat „The Captain and the Kids”.
În aceeaşi perioadă, MGM tatona terenul şi cu filmul color. În timp ce încerca noi tehnici de film color, MGM a filmat doi noi lei, Telly şi Coffee, parţial color. Ambii lei au fost folosiţi circa 5 ani în filmele color produse de studiourile MGM.
În 1934, s-a hotărât filmarea unui nou leu, Tanner, în „full color”. Iată cum apărea logo-ul MGM înaintea filmului „Star night at the Cocoanut Grove”.
Leul Tanner a mai fost folosit în alte logo-uri stilizate, ca de exemplu cel din 1955, folosit înaintea filmului „The Cobweb”. Aici, cuvintele „Metro Goldwyn Mayer” nu mai apar jos, ci au fost mutate sus.
În anii ’50, MGM a înlocuit leul Tanner, cu un altul pe nume George, pentru doar 2 ani. Se pare însă că n-a prea avut succesul lui Tanner…
În 1957, MGM l-a filmat pe Leo, leul folosit ca şi logo chiar şi în zilele actuale.
25 de ani mai târziu, în 1982, s-a hotărât înlocuirea răgetului original cu unul produs electronic. În 1985, MGM a hotărât ca logo-ul să fie tot de culoare aurie:
Doar câteva schimbări minore ale logo-ului au mai fost făcute de atunci. În 2012, Shine Studio s-a ocupat de redesignul logo-ului, care a căpătat şi o animaţie 3D.
Cam asta e scurta, dar fascinanta istorie…