Era cu 240 de ani înainte de naşterea lui Hristos, deci cu mai bine de 2.250 de ani în urmă. La ordinul lui Hieron al II-lea de Siracuza (tiranul grec al Siciliei), celebrul Arhimede se gândise să construiască o navă uriaşă, în stare să facă singură tot transportul dintre cele două capitale comerciale ale lumii antice, Alexandria şi Siracusa. Sute de lucrători au început să muncească. Corpul vasului s-a înălţat gigantic, la ţărmul Siracuzei. În onoarea celor pe care avea să-i viziteze, viitorul pachebot a fost botezat „Alexandrinul” (deşi pe Wikipedia şi în alte părţi apare mai ades ca „Syracusia”).
Construit în lemn, „Alexandrinul” avea o capacitate extraordinară. În ziua lansării, cântărea 1.800 tone şi putea transporta 2000 de pasageri, care ocupau două punţi suprapuse. Cabinele erau situate de o parte şi de alta. Călătorii aveau la dispoziţia lor un salon de conversaţie, o sală de mâncare şi o bibliotecă. Pe puntea promenadă se găsea o galerie plină cu flori şi arbuşti, iar la mijloc un fel de salon, pavat cu agate şi corali, având pereţii pictaţi cu gust şi decoraţi cu încrustaţiuni de agate şi argint.
Arhimede a căutat vreme îndelungată un stejar destul de falnic, spre a face din el catargul vasului. Velele i-au pricinuit alte griji. În cele din urmă, un locuitor din Brutium găsi un ulm uriaş, care salvă situaţia.
„Alexandrinul” porni în larg. Dar câte supărări! E atât de mare, încât nu poate intra în portul Alexandriei, astfel că înainte de a intra în radă trebuia sa fie descărcat, spre a putea acosta. Faptul acesta constituie o pierdere de timp supărătoare.
Apariţia „Alexandrinului” a provocat o mişcare de întrecere între constructori. Ptolomeu al IV-lea al Egiptului a dorit să-l întreacă pe Arhimede. Nava uluitoare pe care a construit-o se numea „Thelamegos”, adică „dormitorul”. Cronicarii timpului (e vorba de anul 220 î.Hr.), menţionează cu toţii dimensiunile impresionante şi linia zveltă a vasului. Gândiţi-vă: pupa e întărită cu 12 centuri de stejar, având fiecare o dezvoltare de aproape 280 metri. Înălţimea prorei avea 22 metri, iar Thelamegos avea nevoie de o adâncime minimală de 24 metri, spre a pluti.
În interior, pasagerii erau înconjuraţi de un fast nemaipomenit. O galerie cu două etaje poartă cabine de clasa întâia şi apartamentele de lux. Vin apoi sălile de mâncare, o odaie de odihnă, având 20 uşi încrustate cu argint şi un plafon susţinut de coloane de porfir. Peste tot se află divane, acoperite cu purpură. Tot la bord există şi un templu al zeiţei Venus, unde domneşte un idol de marmură. Fericiţii călători găseau la bord tot ce au nevoie, spre a uita de grijile vieţii.
Însă, corabia aceasta, cu toate podoabele ei, era mai degrabă o piesă de muzeu, decât un vas capabil să navigheze. După prima ei călătorie a trebuit să fie reparată…
Din 2008, cercetam si cautam adevarul in domenii precum istoria, religia sau metafizica. Am publicat peste 15.000 de articole; munca este imensa, dar si costurile aferente sunt foarte mari. Publicitatea Google Adsense nu acopera toate costurile, iar pentru a continua munca si proiectul, avem nevoie de ajutorul vostru. Orice donatie conteaza, indiferent de suma. Toti banii stransi se vor duce catre acest proiect, dar si pentru cercetarea unor subiecte controversate din istorie, inclusiv cercetari genealogice. Va multumim din suflet!
DONATI prin PAYPAL:
DONATI prin CONT BANCAR (ING BANK):
- Cont LEI: RO53INGB0000999917643869
- Titular: ASOCIATIA GENIA - GENEALOGIE SI ISTORIE CUI:51669957
- Email: contact@genia.ro
- Nr.inregistrare Min.Justitiei: 1036/A/2025