Inginerul mecanic german Rudolph Diesel este unul dintre marii inovatori ai lumii. Născut în 1858, la Paris, din imigranți bavarezi, el a dezvoltat un interes intens pentru tehnologie și inginerie încă de la o vârstă fragedă, studiind Școala Industrială din Augsburg și Politehnica Regală Bavareză din Munchen.
El s-a specializat în domeniul motoarelor cu aburi, de care era interesat în mod special. După un accident groaznic avut în timp ce testa un motor cu aburi, el a urmărit să creeze un nou tip de motor cu combustie internă, care ar putea înlocui aburul și gazolina, pe care le-a văzut ca fiind foarte ineficiente ca şi consum. Acest lucru a dus la inventarea și patentarea noului motor Diesel, care îi poartă numele, care putea funcționa pe aproape orice maşinărie, revoluționând industria auto și industriile grele.
Dispariţia misterioasă de pe navă
Din păcate, sfârşitul lui Diesel nu a fost chiar unul strălucit. Pe 30 septembrie 1913, Diesel s-a urcat în vaporul Dresda, pentru o călătorie de la Anvers la Londra, având o importantă întâlnire de afaceri. Călătoria a început normal și Diesel nu a prezentat niciun comportament anormal, urmând să mănânce cina la bord și să se retragă în camerele sale la ora 22, ca de obicei. Înainte de a merge la culcare, el a solicitat în mod special să fie trezit la ora 6:15 în dimineața următoare. Totuşi, începând din seara aceea, nu a mai fost văzut niciodată în viaţă.
La ora 6:15 dimineaţa s-a efectuat apelul de trezire, dar nimeni nu a răspuns la ușa cabinei. Când personalul a intrat în camera lui Diesel, s-a constatat că întreaga cabină a lui Diesel era goală, patul nefiind nici măcar folosit. Deasupra patului se aflau hainele de noapte neutilizate, pe masa de lângă pat fiind așezat ceasul.
Cum Diesel nu a fost găsit, s-a început o căutare a întregii nave… nicio urmă de el! În mod ciudat, nimeni nu și-a amintit că l-ar fi văzut oriunde pe navă, după ora 22. Dispariţia sa a câștigat destul de multă atenție din partea mass-mediei datorită statutului de celebritate al lui Diesel, dar nimeni nu a putut să-și dea seama ce i s-a întâmplat. Pur și simplu dispăruse de pe fața pământului!
Teorii despre dispariţia şi moartea sa
Zece zile mai târziu, echipajul navei olandeze Coertzen a dat peste cadavrul unui bărbat care plutea în Marea Nordului, lângă Norvegia. Corpul se afla într-o stare de descompunere atât de avansată încât era de nerecunoscut și de aceea el nu a fost adus la bord. În schimb, echipajul a preluat obiectele personale găsite în îmbrăcămintea mortului (cutie pentru pilule, portofel, carte de identitate, cuțit de buzunar, toc de ochelari). La 13 octombrie 1913, aceste articole au fost identificate de fiul lui Rudolf, Eugen Diesel, ca aparținând tatălui său.
1) Accident. Prima idee a fost aceea a unui accident: ştiindu-se faptul că Diesel era un insomniac, s-a presupus că el făcuse o plimbare și căzuse peste bordul navei în timpul nopții. Dar, marea era limpede și calmă, deci acest lucru e puțin probabil.
2) Sinucidere. O a doua supoziţie ar fi aceea că Diesel s-ar fi sinucis, din cauza datoriilor pe care le acumulase, ca urmare a unei serii de investiții proaste. La scurt timp după dispariția lui Diesel, soția sa Martha a deschis o geantă pe care soțul ei i-a oferit-o chiar înainte de călătorie, cu indicații ca aceasta să nu fie deschisă decât în săptămâna următoare. Ea a descoperit acolo 200.000 de mărci germane în numerar (1,2 milioane dolari, în banii de azi) și o serie de extrase bancare. Dar, chiar dacă avea o situaţie financiară grea, Diesel nu era omul care să renunţe atât de uşor. Plus că nu a lăsat nicio notiţă în care să explice că ar intenţiona să se sinucidă. Apoi, dacă avea de gând să se sinucidă, de ce a mai solicitat să fie trezit a doua zi la ora 6:30?
Dar, totuşi, de ce i-a lăsat banii soţiei? Ştia că nu se va mai întoarce, că i se va întâmpla ceva rău?
3) Crimă. Există mai multe teorii ale conspirației care spun că Diesel a fost asasinat fie de un concurent, fie de cineva din industria petrolului. Cu siguranță că o mulțime de oameni din industria petrolului și a aburului nu erau mulțumiți de apariția motorului Diesel, care era văzut ca o amenințare la monopolul lor.
4) N-a fost omorât şi a fugit sub un alt nume. Există şi ideea aceasta că Diesel „a dispărut” pentru a începe o nouă viață, existând chiar și rapoarte conform cărora el şi-a schimbat identitatea şi s-a mutat în Canada. Cu toate acestea, totul e doar o pură speculaţie.
Foarte interesant că între anii 1912-1914 au avut loc în lume o serie de evenimente care parcă au pregătit terenul pentru declanşarea primului război mondial: scufundarea navei Titanic (1912), crearea băncii centrale americane Federal Reserve (1913), dispariţia (moartea) misterioasă a inventatorului motorului Diesel (1913). Primele 2 evenimente se pare că au avut legătură între ele: conform unei teorii, Oculta Mondială ar fi urmărit crearea lui Federal Reserve (ca bancă privată), iar cei care se opuneau acestui proiect au fost omorâţi, prin scufundarea Titanicului. Dar, de ce a fost „omorât” şi Rudolf Diesel? Avea vreo legătură cu cele de mai sus?