Site de secrete, stiinta si metafizica

Banda scotch: o poveste lipicioasă

0 16

scotchFebruarie 1902, Duluth-Minnesota. Într-o încăpere mică, cu un birou şi patru scaune, cinci tineri discută cu aprindere. Sunt supăraţi. Firma lor „3M” (Minnesota Minino and Manufacturing Company), nu merge deloc. Compania se îndreaptă cu paşi siguri spre… faliment.

– Dragă, Edward, am spus de la început că n-o să avem rezultate bune dacă extragem corindon. E un minereu agreat pentru hârtie abrazivă şi discurile de polizor, dar nu are calitatea pe care o cer clienţii. Trebuie găsită altă sursă… sigură, ieftină şi de calitate!

Într-un târziu, pe înserate, cei cinci tovarăşi hotărăsc: vor investi 500 de dolari (sumă mare pe vremea aceea) pentru cercetări într-un laborator mic, pentru asigurarea calităţii. Măsură deosebit de înţeleaptă. Angajaţii lor realizează pânză abrazivă de 3M-Three-M-ite. Are un succes imens pe piaţă, dovedindu-se „cel mai bine vândut produs de acest gen în atelierele de reparaţii auto”. Cifra de afaceri ajunge în 1917, la peste un milion de dolari. Şi, cum norocul e de partea celor îndrăzneţi, un laborant, Richard Drew de la „3M”, observă că vopsitorii aveau necazuri cu marcarea diferitelor piese de la maşină. I se aprinde „beculeţul”, şi are ideea care a dus la inventarea „benzilor de marcare”, care va produce banda „Scotch”.

Neastâmpărat, tot Richard Drew are o altă idee genială. Popularul celofan este uns cu adeziv 3M. Se năştea celebra banda „Scotch”. În scurt timp, scotch-ul face înconjorul lumii, devenind un produs de nelipsit în industrie şi nu numai. Cei cinci tineri, îşi freacă mâinile mulţumiţi. Erau multimilionari. Produsele „3M” erau în anul 1959, în peste 6 milioane de gospodării din America. Se foloseau de la conectori electrici, la soluţia de protejare a ţesăturilor „Scotchguard”, banda video „scotch”, lavetele de bucătărie, „ScotchBride”.

Dar, succesul firmei „3M” nu se opreşte aici. În 1980, doi cercetători, ArtTry şi Silver Spencer, căutând un alt tip de adeziv, descoperă unul dintre cele mai bine vândute produse de birotică din lume, notiţele adezive „Post-it”. De atunci, şi până acum, “Scotch-ul”, s-a îmbunătăţit apărând şi astăzi în sute de modele, fiind cotat ca un produs de nelipsit.

Citește și

Utilizăm cookie-urile pentru a îmbunătăţi funcţionalitatea site-urilor noastre, pentru a te ajuta să navighezi mai eficient de la o pagină la alta, pentru a memora preferinţele tale şi, în general, pentru a îmbunătăţi experienţa utilizatorilor. Accept Cititi mai multe

Politica de intimitate si Cookie