La 20 mai 1905, un bărbat, total necunoscut, la volanul unui Fiat de 90 CP, câștiga o cursă importantă americană pe autodromul Morris Park, din statul New York. Era vorba de Louis Chevrolet, născut la 25 decembrie 1878. Lucrează ca mecanic de biciclete, concurează la curse cu vehiculul respectiv și câștigă 28 premii întâi. Se îndrăgostește de motociclete și, ulterior, de automobile. Domiciliile se schimbă în decursul vieții: Paris-Ottawa-New York. Se dovedește un mecanic abil și un constructor talentat. Grație acestor calități, pregătește mașina cu care concurează și câștigă multe premii.
Louis Chevrolet este însă remarcat de C. Durant, fondatorul firmei General Motors, care îl angajează ca pilot de curse și constructor. Pe mașini Buick, preparate împreună cu fratele său, Arthur, aduce victorii echipei firmei. Propunerea de a construi un nou autoturism este acceptată și astfel apare un nou model dotat cu motor de 4 și 6 cilindri.
În 1911, Louis Chevrolet pune bazele propriei întreprinderi, care, în asociație cu altele, începe producția unui mic autoturism economic, echipat cu motor în patru cilindri. Numele Chevrolet se impune pe piața americană și mondială, deși în 1918, ca urmare a unei dispute profesionale cu Durant, vinde pachetul de acțiuni și se întoarce la cursele de automobile. După 15 ani revine la General Motors, dar nu mai ocupă un post important. La 6 iunie 1941 decedează la Detroit, în vârstă de 62 de ani.
Firma Chevrolet Company continuă să ființeze și, în 1918, General Motors, asigurându-și majoritatea acțiunilor, o trece sub direcția ei. În 1919, după primul război mondial, o comisie de stat recomandă lichidarea firmei Chevrolet, cu motivarea că „nu mai poate fi concurentă în domeniul automobilului”. Abia în 1927, grupul este reorganizat, devenind cel mai mare producător de automobile din lume, cu o producție anuală de peste un milion unități.
În 1953, firma Chevrolet prezintă primul autoturism american de serie, având caroseria fabricată din materiale plastice. În 1966, la 25 de ani de la moartea lui Louis Chevrolet, moare și soția acestuia, Suzanne Chevrolet, în vârstă de 77 de ani. Cu puțin timp înainte fusese aleasă membră de onoare a Clubului Chevrolet. Ceremonia alegerii în această funcție s-a desfășurat la Detroit. Vicepreședintele clubului s-a prezentat la locuința invitatei, rulând într-un Chevrolet model 1918. La întrebarea dacă vrea să conducă ea însăși mașina, Suzanne Chevrolet a răspuns: „Nu, mersi, o să iau doar loc, mi-e suficient. Soțul meu m-a învățat să conduc într-o epocă când femeile aveau încă teamă de automobil. Am fost aici, în Detroit, prima femeie care a condus singură un autoturism. Îmi amintesc cum bărbații se adunau în jurul meu, cînd mă vedeau oprind autoturismul”. Apoi, suspinând: „Ah! Ce amintiri tresar în mine când văd această mașină; în momentul construcției ei, soțul meu nu mai era demult în întreprindere! Dar astăzi prefer autoturismele moderne, care sunt atât de ușor de condus”.
În vârstă de 16 ani, Suzanne Treyvoux, sosea de la Paris la New York. Era sfârșitul anului 1904. Puțin mai târziu, ea făcea cunoștință cu un tânăr elvețian, emigrat tot de la Paris, care se numea Louis Chevrolet. „Era în iarna 1905/1906. Părinții mei locuiau în New York. Mama mea lucra într-un magazin, unde eu mergeam adesea să o iau acasă. Într-o zi, am văzut rulând în trombă, spre mine, un tânăr la volanul unui autoturism franțuzesc. L-am urmărit cu ochii, mai mult autoturismul, din cauza mărcii, decât pe cel de la volan. Poate că privirea a fost lungă, marcantă, pentru că tânărul a oprit în spatele meu. Ne-am cunoscut și nu mult timp după aceea ne-am căsătorit. Am devenit doamna Louis Chevrolet”.
Reveniți din voiajul de nuntă, Louis a participat la o cursă pe care a câștigat-o, realizând viteza, senzațională pe vremea aceea, de 110 km/h. Louis a petrecut 3 din cei 15 ani de curse pe patul spitalului, vindecându-și rănile. Louis a construit două autoturisme în 1911, între care unul mic – „Cornelian”, și unul puternic – „Fontenac”. În 1920, unul din frații lui, Gaston, a murit în curse. Atunci Louis a încetat să mai concureze.
În 1933, Louis a reintrat la General Motors, dar după 1 an a avut un atac cerebral. Refăcut, a strâns toate desenele și planurile de motoare, de avioane și de mașini de vis pe care le concepuse și le-a trimis sorei sale la New Jersey, pentru conservare. Un incendiu izbucnit din senin a distrus locuința acesteia și, tot ce a ilustrat gândirea lui Louis, s-a transformat în cenuşă.